De onafhankelijke bureauwereld heeft het zwaar te verduren door de coronapandemie, zo blijkt uit internationaal onderzoek.
Het sportmerk verwacht winkels te sluiten en banen te schrappen.
Met nieuwe zonnebrillenkoortjes-collectie slaan vrouwelijke ondernemers de handen ineen om Maasaai-vrouwen in Kenia van inkomen te voorzien
Albert Heijn, RIVM en Auping hebben hun reputatie in dezelfde periode juist versterkt.
E-bikemerk lanceert eerste internationale merkcampagne om toonaangevende shift in mobiliteit door te zetten.
Gebruikers stellen met de ‘DreamLab-app’ de rekenkracht van hun smartphones beschikbaar aan wetenschappers
Met ‘Get Together’-campagne wil het automerk laten zien dat rijden en samenzijn zowel veilig als leuk kan zijn.
‘The 'Friendlong’-sandwich is onderdeel van nieuwe openingscampagne van de restaurantketen.
Rogier Vijverberg, creative director van SuperHeroes, maakte in New York een billboard-fotorapportage.
Het bureau wil met de internationale campagne voor het automerk aangeven dat creativiteit een crisis kan verslaan.
'We willen mensen inspireren om samen groener uit de crisis te komen’
‘Door nieuwe geleidehonden op te leiden, geven we mensen met een beperking weer meer vrijheid'
Fitnesscentrum Club-Life plaatst overkapping van 1800m2 en heeft goedkeuring van gemeente en brandweer.
Volgens de Zaanse grootgrutter genieten we juist nu meer van producten die van dichtbij komen.
Campagne van Centrum Seksueel Geweld gedeeld met ruim 6500 leerkrachten en schoolleiders zodat zij misbruikte kinderen kunnen bijstaan.
Klanten van Corendon kunnen getest worden op het coronavirus. En dat leidt tot een storm van kritiek.
Nederlandse gebruikers zijn de eerste in Europa die de stories kunnen plaatsen.
Bezoekers van de Open Locatiedag kunnen vanuit hun luie stoel deelnemen aan vier virtuele rondleidingen.
Twitter is niet van plan is om één van de eerste bedrijven te zijn die mensen weer naar kantoor stuurt.
Bouwmarkt biedt met klushelden online hulp voor tuinklussend Nederland
Nieuw initiatief 'De Oudertelefoon' lanceert landelijke campagne voor ouders die een luisterend oor nodig hebben.
Nieuwe features voor bedrijfseigenaren en Facebook-gebruikers moeten lokale ondernemingen helpen.
Nu het dragen van mondkapjes binnenkort verplicht wordt in het ov, springen ondernemers gretig in op de nieuwe markt. Wat is er te koop?
Nieuwe campagne van SNS bank laat zien dat 'persoonlijk zijn' nog steeds kan.
De verzekeraar schetst het beeld dat mensen het buitenleven misschien verleert zijn.
Er staan 48.000 van de 63.000 banen op de tocht en het verwachte omzetverlies wordt geschat op 4 miljard euro.
‘Schoonheid als vaccin tegen de lelijkheid’
De app moet het mogelijk maken om contacten van coronapatiënten eenvoudiger te traceren.
Nieuwe video 'Connections' laat precies zien hoe we nu samen zijn... En hoe schattig mis dat ook gaat.
Coronapeiling #3 van Candid: we gaan steeds vaker naar de winkel en zitten steeds minder voor de buis.
Reclamebureau Everybody Likes Penguins wil de wereld een beetje blijer maken.
De coronacrisis legt gamebedrijven geen windeieren. Intussen omarmt de WHO het tijdsverdrijf om coronastress in te dammen.
Op 11 mei verwacht H&M de klant weer te kunnen verwelkomen in alle filialen.
Een Brits wijnmerk moest zijn marketingplannen omgooien vanwege de lockdown.
Overal ter wereld moeten rechtbanken zich vanwege het coronavirus tot verschillende video-apps wenden.
Koning Willem-Alexander oogstte maandagavond tijdens de Dodenherdenking veel lof met zijn 'integere en rake' toespraak.
Campagne ontwikkeld door Wefilm en Being There
Bij het vergaderen via het toch al geplaagde Zoom liggen er nieuwe gevaren op de loer. Van digital twins tot avatars... met wie bellen we?
De campagne, 'Reset de economie', laat zien dat mensen zelf kunnen bepalen hoe de economie er straks uitziet.
Leidinggevenden moeten ervoor zorgen dat al hun werknemers de app installeren. Toezicht op privacy is er niet.
Modebedrijf begonnen met ontwikkelen van beschermende maskers vanwege de toenemende consumentenvraag.
Boeren geven zelf digitale rondleiding met Dafne Schippers en Epke Zonderland.
De VVEM heeft in een brief aangedrongen op nieuwe maatregelen voor de door de coronacrisis zwaar getroffen evenementenbranche.
Nederlands fotografietalent krijgt kans om zichzelf in the picture te spelen.
Werkbaarheid, creatief oplossen en het empathisch doorzien van wat realistisch geleverd kan worden, worden de standaarden.
De creatieve industrie verkeert in zwaar weer. De alliantie ENCORE komt op voor de ruggengraat van de creatieve sector.
Vodafone-klanten met 5G in hun abonnement en een geschikt toestel kunnen binnenkort gebruik maken van het snelle internet.
Onderzoekers denken dat een dekkingsgraad van 60 procent - volgens De Jonge noodzakelijk voor succes - mogelijk is.
Mensen zijn vooral op zoek naar informatie over het voorkomen van besmetting met corona, de symptomen en behandeling ervan en een vaccin.
De afgelopen weken neemt de kritiek op het OMT toe. Wie zitten erin, hoe zijn zij geselecteerd, hoe komen hun adviezen tot stand?
De taxichauffeurs krijgen volledig vergoed terwijl bij Uber ook 5400 banen op de tocht staan
Google's videobeldienst Meet is vanaf nu gratis voor alle gebruikers.
De NOW-regeling blijft nog steeds gesloten voor startups. 'Hierdoor dreigt de grootste kaalslag ooit', zegt de dSa.
Het 'Corona Dream Team' staat onder extreme druk van de publieke opinie. Denk aan de bondscoach van het Nederlands elftal maal duizend.
In plaats van een leider, toonde de minister zich een slachtoffer van de situatie.
De commercial laat zien hoe de telecomprovider onderwijs en zorg steunt.
Een van de adviezen is om de ruimte de eerste 24 uur na het vertrek van gasten niet te betreden.
Ook in YouTube-video’s van Robert Jensen worden geregeld onjuiste en onbewezen uitspraken over het coronavirus gedaan, aldus het platform.
Welke impact heeft de coronacrisis op het werk en de business van digitale bureaus? 'Door social distancing liggen er kansen voor VR & AR'
Campagne wil slachtoffers en omstanders bewegen in actie te komen, juist nu iedereen thuis zit.
Biermerk wil vrienden eraan herinneren in contact te blijven tijdens lockdown
Michiel Mulder [Hema]: ‘Snel produceren wordt niet per definitie de nieuwe norm, maar momentum is nu superbelangrijk.’
Vroeger was het leven simpel. Je had Wiegel. Die was rechts. Dus die haatte je. En je had Van Agt. Een even verdorven sujet.
Technologische oplossingen om het leven in het nieuwe normaal wat makkelijker te maken, schieten als paddenstoelen uit de grond.
Maaltijdplatform gaat naast spellen nu ook magazines bezorgen.
In januari zag DEUS het licht. Afgelopen weekend deden ze mee aan ‘appathon’. De initiators over de noodzaak van ‘human-centered AI'.
De evenementenbranche heeft het zwaar te verduren, nu alle evenementen tot 1 september zijn afgelast. En de horizon is nog niet in zicht.
Tijdens de zesde editie van het evenement brengen 400 online pronkstukken een ode aan 75 jaar culturele vrijheid.
Dat het ministerie nu zelf aan de slag gaat met een corona-app, 'staat in contrast met het open proces dat gekozen was', zeggen experts.
Unox en Talpa organiseren virtueel Koningsdagevent
Het kabinet laat de komende vier weken een nieuwe corona-app ontwikkelen. Die moet op 19 mei in de steigers staan.
Wunderman Thompson verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe campagne
Best bekeken toespraak premier tot nu toe.
Noodzaak om "de epidemiologische eisen van digitale ondersteuning" aan te scherpen.
'In mijn opinie dient de app als een eventueel middel in een veel groter geheel', schrijft Ivo Roefs. 'Dit is een uniek probleem.'
Bij Booking.com draait het slechts om drie zaken: winst, winst en winst.
Visit Twente wil Nederlanders in quarantaine inspiren om straks, als het weer mag, naar Twente te komen
Alles Augmented #44: tweewekelijks het laatste nieuws over augmented reality, met deze keer: social distancing en woonkamer concerten.
De video met Jeangu Macrooy moet bijdragen aan een positief Koningsdaggevoel thuis
NGO wil Nederland activeren met campagne ‘We doen dit. Samen.’
Retailketen lanceert campagne en gaat online videoconsult aanbieden voor oog- en hoorzorg
Komend weekeinde organiseert het ministerie van VWS een zogenaamde appathon om de corona-apps te testen.
FJ initieert campagne om ouderen ‘op afstand dichtbij te houden.’
De overheid heeft meer dan 750 voorstellen voor corona-apps binnen. Vijf voorstellen worden geselecteerd.
Mensen worden opgeroepen een Hartenhuis op te hangen om kwetsbare kinderen te steunen.
Pingpongballen en muizenvallen laten zien hoe het werkt.
Deense speelgoedmaker lanceert daarnaast #letsbuildtogether om mensen in quarantaine aan te moedigen.
Minimalistische ‘Creativity goes on’-advertentie brengt het publiek in vervoering.
De overheid maakt haast met de corona-app. Privacy-organisaties maken zich zorgen.
De nieuwe campagne van Zalando wil de creativiteit aanmoedigen die nodig is om thuis te kunnen sporten.
Hamburgerketen wil met nieuwe social media-campagne toetsen of het brein nog functioneert in quarantaine.
Bezorging van spellen is onderdeel van samenwerking met spellenmaker Hasbro
Nieuwe VR-toepassing Thuisuitjehuis.nl maakt virtueel reizen mogelijk en brengt de schoonheid van de leegte naar je toe.
In de vijfde aflevering van podcast #PRAATMETME gaat de blik naar binnen: hoe houdt de reclamebranche zich onder de crisis?
Outdoorwinkelketen Vrijbuiter houdt vast aan gekozen pay-off en campagne ondanks coronacrisis.
Influencers promoten producten in ruil voor bereik. Veel van hen voelen het dus direct nu marketinguitgaven zijn teruggeschroefd.
Lancering hoorspel ‘Hoekjes van Geluk’, toont aan dat ‘Verbeelding misschien wel de mooiste vorm van creativiteit is.’
Doordat er nu geen doelgroep receptief is voor andere onderwerpen, komen marketeers straks nog voor een nieuwe uitdaging te staan.
YouTube heeft alle video's in de ban gedaan die misleidende informatie verspreiden over 5G en het coronavirus.
Elon Musk beloofde de wereld weer eens te redden maar vloog (opnieuw) uit de bocht.
Iedereen kan straks een-vergeet-mij-nietje ophangen voor patiënten die niet bezocht worden.
De zoekmachinegigant volgt hiermee Netflix en Facebook
Techgigant wil voor einde van deze week 1 miljoen ‘design’ -maskers verschepen.
Vierhonderd medewerkers van een bedrijf dat elektrische steps verhuurt, moesten via Zoom te horen krijgen dat ze waren ontslagen.
Bureau organiseert een vrijmibo voor alle 70 medewerkers, ieder heeft een eigen avatar.
'Stay-At-Home Catwalk' uitgezonden via Instagram
Thijs Verheugen van Posterscope laat inspirerende voorbeelden zien van uitingen in deze tijd waarin we massaal binnen blijven.
Campagne krijgt door coronacrisis een andere betekenis en wordt wereldwijd uitgerold.
De campagne moet hoop en kleur geven in deze donkere dagen.
Het bioscoopmerk wil het thuiszitten leuker maken
De volgende editie van het jaarlijkse creatieve festival is pas weer in 2021
Het Amsterdamse evenementenbureau Eventcare heeft de 'Quarantainer' ontworpen: een mobiele ontmoetingsplek zonder besmettingsgevaar.
Nieuwe virtuele ontmoetingsplaats moet creatieven in quarantaine ondersteunen
Bureau Glasnost verantwoordelijk voor interactieve rondleiding
De creatieve industrie staat noodweer te wachten de komende tijd.
Inzicht in het gedrag van Nederlanders in crisistijd.
De coronacrisis slaat hard toe. Adformatie houdt je op de hoogte van het belangrijkste nieuws voor marketing, communicatie en media.
Omdat we er nog aan moeten wennen dat thuiswerken voorlopig de nieuwe norm is, verlopen veel video-vergaderingen niet altijd even soepel...
Fans vonden de groots opgezette campagne van KFC ongepast en protesteerden massaal.
De campagne volgt het advies van het kabinet: 'Houd afstand. Houd contact'
Nieuwe strijdkreet: 'Amsterdammers kopen hun boeken in Amsterdam, in de winkel of online'
Facebook houdt de media over het ‘Facebook Journalism Project’ op de hoogte met een speciale nieuwsbrief.
Topman Mark Read: WPP heeft sterke financiële positie.
Zweedse woongigant wil inspireren om samen slimmer thuis te zijn.
Nieuwe commercial laat zien dat de voordeeldrogist zich wil aanpassen door zichzelf te blijven
Moeilijke tijden, na #DOESLIEF-campagne, vragen om dankbare & inspirerende aanpak.
A.s.r. cancelt de hele campagne en komt met een corona-variant
Kun je af van afgesproken afname- of leveringsverplichtingen wegens de coronacrisis? Een relevante vraag, nu veel adverteerders hard snoeien
De video voert de leidende boodschap: ‘stay home and be safe’
Van zwoele quarantainetips tot anti-coronamatrassen; wat roepen de merken en marketeers in het nieuwe virale tijdperk?
'Samen posts kijken'-optie toegevoegd in de video-chat
Brancheorganisatie NNP wijst op belang nieuwsvoorziening.
Media-inkoper ziet groot effect op mediagedrag.
Keune neemt het corona-initiatief ‘Support your salon’
Een boodschap van kracht en hoop, maar ook een met een oproep. Handen op elkaar voor de harde werkers, maar verder: handen thuis.
'Het leek ons niet gepast om dit te communiceren in deze tijd.’
Familiemerk wil met landelijke actie de voedselbank steunen om gedupeerde families te helpen
Afstand houden, stay safe en thuisblijven. Hoe Audi, Coca-Cola, McDonald's en Netflix hun uitingen aanpassen
Veel behoefte aan coronanieuws, maar ook aan entertainment, meldt Stichting Kijkonderzoek.
Het FMCG-concern trekt 500 miljoen euro uit om afnemers en leveranciers te helpen.
Ondernemers die in deze crisistijd met een briljant idee rondlopen, worden een handje geholpen.
'De grote voorjaarsschoonmaak is dit jaar extreem vroeg begonnen.'
Om nog meer mensen te overtuigen van het nut van social distancing, komt het Amsterdamse Boomerang Agency met een sterke campagne.
Voor ieder bedrijf is het van belang de (online) marketingactiviteiten op peil te houden. Juist nu.
Alles Augmented #42: tweewekelijks het laatste nieuws over augmented reality, met deze keer: samenwerken en sporten op afstand.
Donatello Piras analyseerde de toespraak van de koning en zag hoe hij met stijlfiguren de drieslag en enumeratie wilde verbinden.
Dit is de meest recente update van IRI met omzet-inzichten over supermarkt, online, convenience, drogisterijen en slijterijen.
Veel particuliere- en bedrijfsinitiatieven zijn deze week in het leven geroepen om de groepen die het zwaar hebben extra te steunen.
Vraag- en aanbodplatform mondkapjesnodig.nl koppelt particulieren en bedrijven aan zorgverleners
Extra maatregel om kwetsbare groep te beschermen in verband met coronavirus
Een Frans brillenmerk ligt onder vuur vanwege een smakeloze reclamecampagne.
Om mensen in te lichten over over het coronavirus, zijn allerlei er digitale initiatieven op touw gezet. Wat zijn de opmerkelijkste?
Coronacommunitycare.nl wil centrale plek zijn voor hulpvraag en -aanbod tijdens de coronacrisis
Heineken, Unilever, Grolsch en nog veel meer horecapartners slaan handen ineen met initiatief om horecaondernemers te steunen.
Is het zinvol om te investeren in marketing in tijden van crisis? Ja, zegt Fons van Dyck, zich baserend op onderzoek naar grote recessies.
Het EK wordt vanwege het coronavirus verplaatst naar 2021. De mediabranche zal daardoor behoorlijk wat reclame-inkomsten mislopen.
YUNE wil met poëtische video Nederlanders een hart onder de riem steken in strijd tegen COVID-19
Alle kassa's bij 950 Albert Heijns en 670 Jumbo's krijgen ruiten om medewerkers te beschermen.
Meer evenementen geschrapt als gevolg van coronacrisis.
Marketeers dienen meer dan ooit rekening te houden met Inhoud, context en optimalisatie van hun campagnes.
Voor kinderen die momenteel niet naar school kunnen, worden er allerlei initiatieven bedacht. Zapp Live komt met een dagelijkse show.
Dit is de impact die het coronavirus tot dit moment heeft op de marketingactiviteiten van Nima-leden.
De ADCN, Esprix en AMMA’s stellen de award-shows uit in verband met COVID-19.
De beurskoersen van de grote internationale bureaugroepen laten een dramatische daling zien, die de daling van de beurzen overtreft.
Minister Eric Wiebes (Economische Zaken) heeft zich de woede van zzp'ers op de hals gehaald.
Pubcrawls gingen door ondanks oproep in nieuwe commercial van de Ierse bierbrouwer
De hamsterende mens is op zoek naar groenteconserven. Is het alle hens aan dek bij ’s Neerlands grootste merk in de categorie?
Weinig kanalen zijn zo geschikt om informatie over corona te delen als sociale media. Een verzameling goede en vreselijke voorbeelden.
UPDATE Adverteerders annuleren of verplaatsen campagnes vanwege coronavirus. Ster staakt actie 'trouwe adverteerders'. 'Nu ongepast.'
Afas: ‘De aanleiding is niet positief is, maar we kijken uit naar de kans om op nieuwe manieren samen te werken met collega's en klanten.’
Hoe gaat China om met het ‘nieuwe normaal’? Een onderzoek van Dentsu Aegis Network China.
Het ene live event na het andere wordt afgezegd. Gerrit Heijkoop van LiveOnlineEvents kan de vraag nauwelijks aan.
In hun wekelijkse media- en marketing-podcast gaan Thijs van Dijk en Daniel Kok in op de impact van het coronavirus op de marketingwereld.
Het tech- en muziekfestival SXSW waar honderden Nederlanders naar zouden afreizen ziet zich toch genoodzaakt het festival uit te stellen.
Het grote internationale event van 12 maart aanstaande wordt verplaatst naar donderdag 24 september later dit jaar.
Product placement in ‘No Time To Die’, én aankomende commercial met Bond-babe Lashana Lynch voor nieuwe Nokia smartphone
Als iets de kracht van een naam bewijst, is het wel het Corona-virus.
Niks aan de hand, gewoon doorwerken? Of juist alle seinen op rood zetten? Wat doe je intern?
De prijzen van producten stijgen door de uitbraak van het coronavirus. Maar waar zijn de purpose-gedreven merken nu?
Wat als we te maken krijgen met een grote uitbraak ? Wat moeten bedrijven doen om te voorkomen dat zij volledig lam worden gelegd?
Het Coronavirus in 11 gevolgen (en waar mogelijk oplossingen). Van het afgelasten van Mobile World Congress tot mislukt inhaken.