Overslaan en naar de inhoud gaan

Brillenmerk blundert: gratis mondkapjes bij aankoop bril

Een Frans brillenmerk ligt onder vuur vanwege een smakeloze reclamecampagne.
Polette
Klanten van de prijsvechter krijgen bij de aankoop van een bril twee mondmaskers cadeau. 
© Polette
Polette
Klanten van de prijsvechter krijgen bij de aankoop van een bril twee mondmaskers cadeau. 
© Polette

Het Franse budget-brillenmerk Polette heeft bij een nieuwe reclamecampagne de plank volledig misgeslagen. Klanten krijgen bij de aankoop van een bril twee mondkapjes  cadeau. 

related partner content for mobile comes here

‘Vanwege de huidige situatie hebben we besloten om al onze klanten die een bestelling plaatsen, twee gratis mondkapjes aan te bieden (…) We geven om jouw welzijn, maar wie zegt dat je niet veilig kunt zijn en er stijlvol uit kunt zien!', is te lezen in een mail dat het bedrijf, dat ook een vestiging in Amsterdam heeft, rondstuurde naar haar klantenbestand.

Polette
'We geven om jouw welzijn, maar wie zegt dat je niet veilig kunt zijn en er stijlvol uit kunt zien!' Polette

Diep door het stof

De verontwaardiging liet niet lang op zich wachten. 'Shockerend', 'schandalig', 'opportunisme ten koste van gezondheidswerkers die écht maskers nodig hebben' en 'een onvergeeflijke blunder', zijn slechts een paar reacties op Twitter. 

Hoewel de brillenwinkel nog geen gehoor gaf aan de oproep van klanten om de mondkapjes aan ziekenhuizen te schenken, gaat Polette diep door het stof. 'We verontschuldigen ons. Dit was niet bedoeld als advertentie om jullie brillen te laten kopenen zo aan mondmaskers te komen, maar om jullie gratis van maskers te voorzien in deze crisistijden', stelt het bedrijf in een reactie op Facebook. 

Lees al onze artikelen die te maken hebben met het coronavrius in ons dossier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in