Overslaan en naar de inhoud gaan

Boomerang komt met sterke campagne: Houd (afstand) van elkaar!

Om nog meer mensen te overtuigen van het nut van social distancing, komt het Amsterdamse Boomerang Agency met een sterke campagne.
Boomerang
'Houd (afstand) van elkaar'
© Boomerang Agency
Boomerang
'Houd (afstand) van elkaar'
© Boomerang Agency

Boomerang heeft een nieuwe campagne gelanceerd die er voor moet zorgen dat meer Nederlanders 1,5 meter afstand zullen gaan houden in verband met de verspreiding van het coronavirus. Broodnodig, vindt het bureau. 'Afgelopen weekend bleek maar weer eens dat lang niet iedereen die noodzaak voelt.'

related partner content for mobile comes here

Dankzij het lenteweer van afgelopen weekend trokken veel mensen erop uit. In Zandvoort was het druk, de parken waren overvol en te weinig mensen hielden afstand. Door de kracht en het bereik van merken en media in te zetten hoopt Boomerang dat heel Nederland gaat inzien dat afstand houden cruciaal is bij de bescherming van kwetsbare groepen. 'Afgelopen weekend bleek eens te meer dat lang niet iedereen de noodzaak voelt afstand te houden en dus is het van groot belang dat de boodschap breed uitgedragen wordt, de kracht van herhaling', laat het bureau weten. 

'In deze roerige tijden moeten we er meer dan ooit voor elkaar zijn. Voor de ouderen en ook voor onze landgenoten in vitale beroepen. Door fysiek wat meer afstand van elkaar te houden, redden we mensenlevens. Sluit je aan bij deze boodschap en houd afstand.'

Albert Heijn, Heineken, Staatstloterij en KNVB doen mee

Afgelopen vrijdag verscheen de tekst, vergezeld van de hashtag #zorgvoorelkaar, op de digitale schermen van JCDecaux en Ocean Media - eerst in Amsterdam, later in heel Nederland. Niet veel later verspreidden tientallen grote en kleinere merken  zoals Albert Heijn, De Staatsloterij, Heineken en de KNVB, de boodschap via hun social media-kanalen. 

Ook bekende Nederlanders als Dennis Storm, Gerard Joling, Jennifer Hoffman, Lieke van Lexmond en de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema sloten zich aan bij het statement.

Lees al onze artikelen die te maken hebben met het coronavrius in ons dossier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in