Overslaan en naar de inhoud gaan

Fanta brengt Halloween-film uit op Snapchat

Deze video is volgens Fanta de eerste horrorfilm op Snapchat.

Fanta brengt een film uit via Snapchat genaamd ‘The Lens’. Deze campagne, geregisseerd door Kevin Boitelle in samenwerking met Isobar, moet de doelgroep attenderen op de Snapchat-filters en het merk aan Halloween verbinden.

related partner content for mobile comes here

‘Zoals wij Coca-Cola koppelen aan kerst, willen we Fanta met Halloween associëren’, zegt Kirsten van Zandwijk, communicatiemanager bij Coca-Cola Nederland. ‘Halloween wordt steeds groter in Europa en hierop spelen we in. Het feest past bij Fanta omdat het drankje oranje van kleur is. Daarnaast is Halloween ook speels, men verkleedt zich en haalt grappen bij elkaar uit, wat past bij het merk.’

Gebruikers kunnen met de app een QR-code op de verpakking scannen, zo worden de filters geactiveerd. Deze actie is onderdeel van een geïntegreerde campagne, vervolgt Van Zandwijk. ‘Vanuit verschillende kanalen communiceren we over de campagne naar de doelgroep: jongeren van 13 jaar en ouder. Dit doen we via buitenreclame, bioscooptrailers, social media, influencer marketing en televisie.'

Het is de tweede keer dat Fanta een Halloween-campagne op Snapchat uitrolt. ‘Dit jaar is de actie uitgebreider’, vervolgt Van Zandwijk, ‘dit komt door de film en we hebben meer filters.’

Daarnaast maken gebruikers kans op tickets voor Frights Nights in Walibi. Het merk is daar aanwezig met een Fanta-truck. Van Zandwijk: ‘Winnaars hebben exclusief toegang tot deze truck. Wat er binnen gaat gebeuren, is een verassing.’

Horrorfilm

Campagne van vorig jaar

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in