Overslaan en naar de inhoud gaan

Leven zonder telefoon beter? Deze commercial bewijst het tegendeel

Deliveroo redt hongerige neanderthalers, Instagram behoedt Eva voor de giftige appel en LinkedIn redt Rome.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De fatale rots

Na deze vraag start de tweeënhalf minuten durende video waarin diverse scenario’s uit de geschiedenis voorbijkomen. Bijvoorbeeld de ondergang van de Titanic. Een medewerker aan dek ontvangt een alert over een naderende ijsberg. Hij rent in paniek naar de kapitein met het nieuws. De stuurman antwoordt: ‘Best avoid that. Go left.’ En de Titanic vaart sierlijk om de rots heen.

Hongerige neanderthalers

Ook komt Tinder aan bod, de koning wordt door de app geholpen in zijn zoektocht naar een potentiële vrouw. Deliveroo redt een groep hongerige neanderthalers, Instagram behoedt Eva voor het opeten van de giftige appel. En LinkedIn redt het Romeinse Rijk.

Neanderthalers bestellen een pizza via Deliveroo.
De koning swipet door het 'aanbod' op Tinder.
Eva komt in contact met 'first dude ever' via Instagram.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De campagne moet aantonen dat de komst van smartphones óók voordelen heeft. Want, zoals Shadi Halliwell, chief marketing officer bij Three, aangeeft: 'Hoe vind je anders je liefde terwijl je op de bank zit? Of nieuwe schoenen als je op het toilet zit?' Je moet alleen niet 24/7 op je mobiel kijken, is zijn boodschap. 

Samsung heeft onlangs ook een satirische commercial gelanceerd (bureau Leo Burnett Isreal) over ons telefoongebruik. Het laat zien dat mensen tegenwoordig in paniek raken als hun telefoon leeg is, terwijl dit niet gekwalificeerd kan worden als een échte crisis. Het moet mensen, net als de video van Three, een ander perspectief  geven. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in