Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit merk introduceert condoom als verpakt snoepje

Het condoommerk Jontex wil veilig vrijen aanmoedigen door jongeren snoepverpakkingen te laten proeven.

Jontex wil met de introductie van zijn nieuwe condoom de perceptie van condoomgebruik veranderen door jongeren verpakt snoep te laten eten. De achterliggende gedachte van deze actie is om een Braziliaans gezegde te ontkrachten, dat luidt: ‘seks met een condoom voelt als snoep eten met wikkel eromheen’. Jontex vindt dat deze associatie condoomgebruik ontmoedigt en bedacht een ludieke manier om deze visie te veranderen. 

related partner content for mobile comes here

Condoom is een lekkere 'wikkel'

In de reclame van Jontex krijgen jonge mensen twee snoepjes voorgeschoteld. Het eerste snoepje valt duidelijk niet in de smaak: de proefpersonen trekken een vies gezicht en spugen het uit. ‘Taste like plastic!’, roept een meisje.

Condoom, Jontex
Condoom, Jontex, condoomspotje

Vervolgens krijgen de jongelui een andere lekkernij. De verpakking is dit keer gemaakt van eetbaar materiaal en iedereen is erg van de smaak gecharmeerd; dat hadden ze niet verwacht van verpakt snoep. 

In de laatste scene wordt duidelijk dat Jontex geen eetbare verpakkingen introduceert, maar de boodschap van de reclame is: verpakt snoep kan juist erg lekker, en dat geldt ook voor het vrijen met een Jontex-condoom.

Jontex
Jontex, condoom
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in