Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit shampoomerk doorbreekt stereotypen over transgenders

De reclame vertelt het waargebeurde verhaal van Thaise beauty queen Rock Kwanlade en haar strijd om acceptatie.

Veel Thaise transgenders moeten hard vechten om geaccepteerd te worden door hun familie. Silk Shampoo wil daar verandering in brengen en creëerde in samenwerking met bureau J. Walter Thompson een campagne over dit issue met schoonheidskoningin Rock Kwanlade in de hoofdrol. 

related partner content for mobile comes here

Elke centimeter is een mijpaal

In de vier minuten durende reclame vertelt Silk Shampoo het levensverhaal van Kwanlade vanuit het oogpunt van haar haardos. Elke centimeter haar is een belangrijke mijlpaal in haar transitie naar een vrouw. Dit verhaal start wanneer Kwanlade nog een klein jongetje is. 

Sunsilk 'Hair Talk', J. Walter Thompson
Sunsilk

In de openingsscène zie je haar - toen nog een hij - in een kappersstoel. Nadat zijn haar is gemillimeterd, kijkt hij droevig naar de lange lokken van zijn Barbie: zijn hoofdhaar is nog maar één centimeter.

Vervolgens worden de obstakels die Kwanlade heeft overwonnen bij haar coming-out als transgender laten zien: de pesterijen, haar dubbelleven en de teleurstelling van haar vader. Hoe langer haar haar wordt, hoe meer verder ze is op de weg naar vrouwelijkheid. Het verhaal heeft dan ook een happy end: haar vader accepteert wie ze is en ondertussen heeft ze haar als Rapunzel. 

Sunsilk 'Hair Talk', J. Walter Thompson
Sunsilk 'Hair Talk', J. Walter Thompson
Sunsilk 'Hair Talk', J. Walter Thompson
Sunsilk 'Hair Talk', J. Walter Thompson

Met de video hoopt Silk Shampoo niet alleen het taboe rondom transgenders te doorbreken, ook is het een bijzondere manier om de merkbekendheid te vergroten. De reclame is alleen in Thailand al 37 miljoen keer bekeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in