Overslaan en naar de inhoud gaan

We Are Era neemt influencer-bureau New Kith over

We Are Era (onderdeel van RTL) heeft 100% van de aandelen van New Kith overgenomen.
era
V.l.n.r.: Twan Elfers (New Kith), Renée Snaak (ERA), Danny Roumimper (New Kith), Ruben Stuurman (ERA).
era
V.l.n.r.: Twan Elfers (New Kith), Renée Snaak (ERA), Danny Roumimper (New Kith), Ruben Stuurman (ERA).

Bij New Kith werken zestien mensen, die ieder geïntegreerd worden binnen ERA. New Kith werkt met de genoemde influencers voor merken in beauty, lifestyle en sport zoals Douglas, Hunkemöller en Omoda.

Volledig eigenaar

ERA heeft alle aandelen in New Kith overgenomen en is daarmee volledig eigenaar van het bureau geworden. Over verdere financiële details doen de partijen geen uitspraak.

De oprichters van New Kith, Twan Elfers en Danny Roumimper, zullen een board vormen met ERA's managing director Ruben Stuurman en executive director Renée Snaak. Met de overname zet ERA naar eigen zeggen een volgende stap in de 'Europese groeistrategie'. Recent nam de groep ook het Duitse social-bureau Social Match over.

De kortste route

De overname moet voordelen opleveren voor zowel influencers als adverteerders, meldt ERA. 'Onze klanten profiteren van een groter aanbod talent en influencers in de Benelux, waarmee we onze propositie als 'de kortste route naar elke community' versterken.'

Door de aansluiting bij ERA krijgt New Kith op zijn beurt toegang tot 'een versterkte back-end infrastructuur op het gebied van legal, finance, data, IT, operations en HR.'

We Are Era is actief in twaalf Europese landen met zo'n 400 medewerkers. De werkzaamheden variëren van tv-producties tot formats op social-platforms als TikTok en YouTube.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in