
- The Diary of a CEO
- Scaling up!
- Geen façadegedrag
- Lees ook: Jet Wesseling (Munt Hypotheken): 'Ben ik de eerste in deze rubriek die geïnspireerd is door een konijn?'
'Hun voorspellingen zijn niet altijd politiek correct, maar ze zetten je aan het denken'
Charlotte Koeleman
Deze week was Charlotte Koeleman, managing partner Rotterdams social media bureau Somention uit Rotterdam, curator van Random Pic(k) Of The Day For A Week. Vijf dagen lang deelde zij haar inspiratie op de LinkedIn-pagina van Nils Adriaans en Adformatie (één bijdrage per dag).
Koeleman over haar week: 'In deze vijfdaagse reeks deel ik mijn inspiratie op het gebied van creativiteit en ontwikkeling in mijn leven als managing partner van Somention & Influentials, een van de snelstgroeiende social media bureaus van Nederland. Van podcasts consumeren tot aan bewust stilstaan in het nu, dit is mijn week.'
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens
Hier haar 5 bijdragen:
1. Podcast: Pivot – met Scott Galloway & Kara Swisher
'Om de week te starten en je werkt in media, tech of de creatieve industrie, dan is Pivot eigenlijk verplichte kost. Elke aflevering is een rit door de actualiteit, gestuurd door hoogleraar marketing Scott Galloway en journalist Kara Swisher. Wat mij betreft de perfecte balans tussen scherpe analyses en entertainment.
Galloway’s ongefilterde meningen en Swisher’s journalistieke directheid zorgen ervoor dat je niet alleen op de hoogte bent van wat er speelt, maar dat je ook snapt waarom het ertoe doet. Of het nu gaat over AI, platformpolitiek, merkreputatie of het gedrag van Big Tech, de gesprekken zijn altijd raak.
Hun voorspellingen zijn niet altijd politiek correct, maar ze zetten je aan het denken, en dat is precies wat je nodig hebt als je merken wil helpen om betekenisvol te blijven in een snel veranderende wereld.'

2. The Diary of a CEO – Long format has never been more interesting
'De tweede dag van de week vraagt soms om wat meer reflectie dan actie, en daarvoor is The Diary of a CEO precies wat je nodig hebt. Deze podcast, gestart als persoonlijk audioblog van ondernemer Steven Bartlett, is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd podium voor eerlijke gesprekken met topnamen uit het bedrijfsleven.
Waarom deze show mij aanspreekt? De kwetsbaarheid. Hier geen standaard succesverhalen, maar diepgaande gesprekken over ambitie, identiteit, falen en mentale gezondheid. Onderwerpen die juist voor ondernemers meer besproken mogen worden.
Voor mij is dit de ideale dinsdag-luisterervaring: het tempo is rustig en perfect voor onderweg, of om je dag mee te beginnen zonder meteen in de waan van de dag te stappen.'

3. A-players – Scaling up!
'Bij Somention en Influentials selecteren wij mensen niet alleen op skills, maar ook op karakter, energie en visie. Vanuit de scaling up-theorie bouwen we aan een team van A-players: mensen die de lat hoog leggen, elkaar uitdagen en gedreven zijn om het beste werk voor onze opdrachtgevers te bedenken en uit te voeren.
Onze kernwaarden (eager, good vibes, hands-on & social savvy, red.) zijn hierin leidend. In een snel veranderend speelveld van platformen, creativiteit en technologie, is het goud waard om te kunnen bouwen op mensen die niet alleen snappen waar het qua social heen gaat, maar het ook willen vormgeven met elkaar.'

4. Samenwerken & vertrouwen – Geen façadegedrag
'Tijdens de opnames van een podcast over digitale economie in Rotterdam werd mij gevraagd: hoe kunnen creatieve bureaus in de stad – én daarbuiten – beter samenwerken? Het antwoord is simpel, maar vraagt vertrouwen: door elkaars kracht echt te erkennen. Want als we blijven redeneren vanuit concurrentie, bouwen we vooral muren.
Een stad waar maken belangrijker is dan praten, en waar geen plek is voor façade of façadegedrag. En dat geldt net zo goed voor onze creatieve industrie. Wij werken dagelijks samen met bureaus met andere expertises, andere perspectieven. Of je nu bouwt aan een merk, een community of een creator-strategie: vanuit expertise en niche ontstaan de beste verhalen.'

5. Genieton – Aanwezig zijn
'En de week sluit ik af met een belangrijk thema, voor mezelf, maar ook voor jullie: vergeet niet te genieten. Genieten zit ’m niet in groots of meeslepend. Een wandeling met je kinderen op een zonnige dag. In een avond uit met je partner, waarin je weer even verliefd wordt. En in dat pitchproces waarop alles samenkomt: energie, de ideeën, het gevoel dat je samen iets aan het bouwen bent.
Ik ben gewend te gaan, te dóen. Maar genieten vraagt iets anders: aanwezig zijn. Niet alleen als bureau-eigenaar, maar ook als moeder, vriendin, dochter, vrouw. In de waan van de dag is het makkelijk om alleen vooruit te kijken. Maar juist in het stilvallen schuilt vaak de grootste kracht. Want pas als je durft te genieten van wat er is, voel je weer waar je echt naartoe wilt.'

In de week van 21 april 2025 (Random Pic(k) Of The Day For A Week verschijnt tweewekelijks) is Jeroen van Eck, voormalig Managing Strategy Director en medeoprichter Joe Public, curator van #RPOTDFAW.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee