Overslaan en naar de inhoud gaan

Menzis keert terug bij N=5 na pitch, neemt afscheid van Roorda

De zorgverzekeraar werkte sinds 2019 met Roorda samen. Het eerste werk van N=5 moet later dit jaar uitkomen.
menzis
De campagne Leefkracht (door Roorda) uit 2022.
menzis
De campagne Leefkracht (door Roorda) uit 2022.

N=5 is aangesteld als het nieuwe reclamebureau van Menzis. Een uitgebreid pitchtraject, dat eind vorig jaar werd afgerond, ging hieraan vooraf.

De keuze van Menzis voor N=5 betekent dat er een einde is gekomen aan de samenwerking met Roorda. De zorgverzekeraar werkte sinds 2019 samen met het Amsterdamse reclamebureau, dat onder meer de campagnes SamenGezond en Leefkracht ontwikkelde.

related partner content for mobile comes here

Joeri Jansen van Roorda laat weten dat zijn bureau nog gesprekken heeft gevoerd in de 'longlist-fase' van de zoektocht van Menzis, maar het is daarna niet uitgenodigd voor de shortlist van de pitch. Welke bureaus er naast N=5 deelnamen aan de pitch is niet bekend.

Geen onbekenden

N=5 en Menzis zijn geen onbekenden van elkaar. De verzekeraar is zelfs een van de eerste grote klanten van het reclamebureau, dat vorig jaar zijn 25-jarig jubileum vierde. N=5 ontwikkelde in 2005 onder meer de bekende campagne De Menz voor Menzis.

Monique Bergers, managing director N=5, meent dat het speelveld voor zorgverzekeraars steeds complexer wordt. Het is in dat kader volgens haar 'essentieel' om je als merk te onderscheiden. Bergers: 'Menzis zet de mens centraal in alles wat ze doen. Dat biedt voor ons een mooie basis om creatief op voort te bouwen. Met een campagne die positioneert, maar ook met publishing kan inspelen op de belevingswereld van de klanten van Menzis.'

De eerste uitingen van de hand van N=5 moeten later dit jaar het levenslicht zien. Menzis is een van de grootste zorgverzekeraars in Nederland. Het concern bestaat uit de merken Menzis, VinkVink en Anderzorg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in