Overslaan en naar de inhoud gaan

ESL Gaming komt met eigen soundlogo: ‘Iedereen kan superster zijn’

Het e-sportsbedrijf is hiermee de eerste in zijn branche met een eigen geluid, ontwikkeld door MassiveMusic.
ESL Gaming
ESL Gaming

ESL Gaming, opgericht in 2000, is het bedrijf achter internationale gaming-events als Extreme Masters en Dreamhack Festival. De competities van ESL, voorheen Electronic Sports League, zijn naar eigen zeggen 'even iconisch' als die van de UEFA Champions League en NBA. ESL Gaming is het eerste e-sport-merk dat nu een eigen sonic branding heeft.

related partner content for mobile comes here

Doel van deze nieuwe sonische merkidentiteit, ontwikkeld door internationaal muziekbureau MassiveMusic, is om 'fans samen te brengen' en daarnaast een nieuw publiek aan te trekken, dat minder bekend is met e-sports.

Iedereen kan superster zijn

Het merkgeluid van ESL Gaming zit tussen elektronische en orkestmuziek in en wijkt daarmee naar eigen zeggen af van de rockmuziek die e-sportmerken doorgaans gebruiken. MassiveMusic ontwikkelde een anthem van 2 minuten, sonich logo van 3 seconden en een sound stamp van 1 seconde.

Het anthem is geïnspireerd op het idee dat iedereen een superster kan zijn: bij ESL kunnen ook jij en ik de top bereiken. De sonic branding moet aansluiten op 'de reis die de gamer aflegt'. Het merkgeluid was voor het eerst te horen tijdens het e-sports-event IEM Katowice in Polen en wordt verder uitgerold op televisie en online.

Primeur in de branche

Joe Bush, creative strategist bij MassiveMusic, zegt: 'ESL Gaming heeft miljoenen toegewijde fans van over de hele wereld, dus we moesten iets maken dat hen echt inspireert. Ik hoop dat het nieuwe anthem de toekomst van e-sporters en fans zal inspireren, vooral omdat het een primeur is in onze branche.’

De sonische merkervaring van ESL is te beluisteren op deze case-page.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in