Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus wil met nieuwe campagne ‘duurzame kant’ laten zien

Supermarktketen presenteert personage Henry, die de wereld ‘beter wil achterlaten’.
Plus wil met nieuwe campagne ‘duurzame kant’ laten zien
Plus wil met nieuwe campagne ‘duurzame kant’ laten zien

Goed eten is niet alleen goed voor jou, het is goed voor iedereen om je heen. Van de boer om de hoek met zijn melkkoeien tot de cacaoboeren in Zuid-Amerika. Dat is het uitgangspunt van de nieuwe campagne van Plus.

related partner content for mobile comes here

Weer een nieuw gezicht

Met de campagne, ontwikkeld door Wunderman Thompson, wil Plus laten zien op welke manier goed eten een middel voor een betere toekomst kan zijn, waarbij duurzame initiatieven zoals biologische zuivel en minder plastic centraal staan. Goed eten is goed voor iedereen, zo luidt de pay-off van de ietwat brave campagne, waarmee Plus vrij duidelijk ‘goed’ wil doen.

Waar concullega’s als Albert Heijn en Lidl al enige tijd ‘vaste gezichten’ laten opvoeren in hun campagnes, maakt Plus de keuze voor weer een nieuw personage. Ditmaal maken we kennis met Henry, een oudere man die gezonder en bewuster wil leven, met als drijfveer de geboorte van zijn achterkleinzoon. Hij wil de wereld 'beter achterlaten'. Het past in het betoog van auteur Orlando Wood, die ten strijde trekt tegen de trend van 'slecht te onthouden reclame'.

Henry gooit leven om

Okke Wiarda, manager merk en communicatie bij Plus, zegt: 'Met deze tv-commercial laten we iemand zien die uit liefde voor anderen zijn leven omgooit. Henry wil goed zijn voor de wereld en dat doet hij aan de hand van een aantal duurzame initiatieven. Het biologische assortiment van Plus helpt hem daarbij. In tag-ons laten we zien wat we als Plus daadwerkelijk doen voor een betere wereld.'

Joey Boeters, senior creative bij Wunderman Thompson, vult aan: 'Duurzaamheid is een belangrijk thema voor Plus. Daarom hebben we, geheel in Plus-traditie, gezocht naar een verhaal dat uit het leven gegrepen is. Wie weet inspireert het meer mensen om bewuster te leven. Want als Henry ons iets leert, is het dat het nooit te laat is om je leven aan te passen.'

Voor de tv-commercial schreven de Dawn Brothers het nummer Never Too Late. Ook werkten bureaus Pink Rabbit, Captcha, AMP Amsterdam en Studio Alfred Klaassen mee aan de campagne, die wordt uitgerold in online video, social media, display, owned media en op de winkelvloer. Ook is er een nieuw 'voorjaarsmagazine'. Bekijk de tv-commercial hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in