Overslaan en naar de inhoud gaan

Embassy of Dutch Creativity terug in Cannes: ‘We willen next level gaan qua internationaal bezoek’

De Embassy is na twee jaar afwezigheid terug op het Cannes Lions-festival. Samen met initiatiefnemer Kyra Roest blikken we vooruit.
Kyra Roest in Cannes (2019).
Kyra Roest in Cannes (2019).
Kyra Roest in Cannes (2019).
Kyra Roest in Cannes (2019).

Net als voorgaande jaren slaat de Embassy van maandag tot en met vrijdag 24 juni zijn kampentent op aan de Boulevard de la Croisette in Cannes. De ambitie van de Embassy blijft ongewijzigd: het promoten van de gehele Nederlandse creatieve industrie.

related partner content for mobile comes here

Wat kunnen we dit jaar inhoudelijk verwachten van de Embassy?

We hebben grote plannen. Van een officiële studio in een zeecontainer tot het uitnodigen van bewindspersonen om het belang van ons vak te duiden en het samenwerken met de Jonge Honden en RA*W om talent aan te trekken. Het programma zal zich de komende maanden verder ontwikkelen en wordt in samenwerking met zowel ambassadeurs als partners opgezet. Alles draait erom dat we met z'n allen de spotlight op Nederland zetten.

Wat gaat de Embassy -afgezien van corona- anders doen dan eerdere jaren?

Mijn hoop is dat we deze editie het aantal ambassadeurs en partners overtoepen en we next level gaan qua internationaal bezoek. We hebben dit jaar een grotere oppervlakte en kunnen dus meer mensen uitnodigen. De verdeling qua bezoekersaantallen ten opzichte van internationale bezoekers blijft 30-40% Nederlands en 60-70% internationale bezoekers. Door de samenwerking met onder meer Epica en IAA global kunnen we eenvoudig internationale gasten naar binnentrekken. Ook verwacht ik dat deelnemende ambassadeurs hun internationale doelgroep uitnodigen in de Embassy.

Hoe schat je 'onze' kansen in op het prijzencircus?

Cannes uit, altijd lastig... Of je nu wint of niet: het begint met inzenden. En als je niet schiet, scoor je niet. Er is vanmiddag om 16:00 uur een sessie waarin Cannes Lions speciaal voor Nederlandse industrie de sessie How to win a Lion? organiseert.

Hoe ziet jouw persoonlijke Cannes-week eruit?

Die start met aankomst op de zaterdag. Daarna direct door naar partners in crime Leendert Mulder en Bruni Hofman die de productie van Embassy verzorgen. Voor de rest laat ik me vooral verrassen. Ik kijk in ieder geval uit naar het avondprogramma met mijn Cannes-roomies Ana Henriques, Yvette Belt-Beekman, Saskia Caelen, Yvonne Prins, Sanne Kupers en Frank Pynenburg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in