Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn: overgrote deel consumenten gebruikt supermarkt-app

In de nieuwe tv-commercial van Albert Heijn verbaast de moeder van Ilse 'de hele winkel' over de populaire supermarkt-app.
Supermarkt-app blijkt populair.
Supermarkt-app blijkt populair.

Maar liefst 83% van de consumenten gebruikt een supermarkt-app. Dat blijkt uit eigen onderzoek van Albert Heijn - en is reden voor een nieuwe tv-commercial.

related partner content for mobile comes here

Consumenten zijn behoorlijk digitaal ingesteld als het gaat om boodschappen doen, stelt Albert Heijn. Hierbij spelen met name gemak en snelheid een rol. App-gebruikers bekijken vooral aanbiedingen en ook het digitaal gebruik van klantenkaarten blijkt populair.

Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, zegt: 'Veel wat klanten tegenwoordig doen, kan of is digitaal. Van folders doorbladeren en recepten zoeken tot boodschappen doen en zegels sparen. Met technologie bieden we onze klanten gemak en voordeel en kunnen we steeds relevanter advies geven. Daarom investeren we fors in allerlei technologische vernieuwingen en zijn we inmiddels getransformeerd tot een food&tech-bedrijf.'

Mijn Albert Heijn-app populair onder consumenten.
Mijn Albert Heijn-app populair onder consumenten.

Alles op één plek

Voor veel consumenten (79,5%) speelt gemak -alles op één plek hebben- een grote rol in het gebruikmaken van digitale tools bij de dagelijkse boodschappen, zo blijkt uit het onderzoek van Albert Heijn. Consumenten die supermarkt-apps gebruiken, doen dit vooral om aanbiedingen te bekijken (bijna 60%). Daarnaast zoekt zo'n 28% naar recepten. Het onderzoek is gehouden onder 1024 consumenten.

Van Egmond: 'In de Mijn AH-app heb je alles bij de hand: je bonuskaart, boodschappenlijstjes, kassabonnen, zegels en recepten. Het gebruik van de app blijft toenemen: we zitten nu op ruim drie miljoen actieve gebruikers per maand. Zij gebruiken de app zo'n vier keer per week. Rond 17:00 uur wordt de app het meest gebruikt.'

Voordelen klantprogramma

De nieuwe tv-commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, staat in het teken van 'Mijn Albert Heijn', waarbij de moeder van supermarktmanager Ilse de voordelen van het klantprogramma uitlegt en ze 'de hele winkels verbaast' met interessante feitjes en weetjes over de app. De buurjongen aan de kassa weet ze op het eind van haar boodschappentrip nog even te vertellen: 'Bonuskaart vergeten? Die vind je gewoon rechtsboven in de app, hoor!'

Om ook ouderen mee te nemen in de digitale ontwikkelingen, is er een samenwerking met SeniorWeb, een landelijke vereniging die als doel heeft de digitale wereld begrijpelijk te maken, gestart. Vanaf maandag 7 maart kunnen senioren in alle Albert Heijn-winkels een cadeaubon ophalen voor een halfjaar gratis lidmaatschap van SeniorWeb.

De begeleidende commercial is de komende twee weken op televisie te zien. Bekijk ‘m hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in