Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week: De Superbowl scoort!

Social media-bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Viral van de week
Viral van de week

Wat ging er nou minder viral afgelopen weekend dan de Superbowl, en specifieker, de halftime show? De deuntjes van Snoop Dog, Dr. Dre, Mary J. Blige en Eminem zweefden 112 miljoen Amerikaanse huiskamers binnen, waarna het ook op Youtube op drie dagen tijd, ruim 48 miljoen keer bekeken werd. 

related partner content for mobile comes here

De Superbowl, de finale van het Amerikaans football-seizoen - georganiseerd door de NFL (National Football League), vindt in de Verenigde Staten jaarlijks plaats in februari. Ook al is de match tussen de twee finalisten het belangrijkste moment van de avond, kijken er nog meer kijkers mee voor de bekende halftime show, waar doorgaans de grootste sterren optreden.

Met een groot aantal kijkers vormt dit natuurlijk het ideale moment voor een groot bereik voor veel adverteerders. We zien de leukste commercials passeren van onder andere UberEats, T-Mobile en Booking.com. Dit alles brengt een stevig kostenplaatje met zich mee. Een 30-seconden advertentie kost als snel 6,5 miljoen US dollar, naast productie en de kost van de filmsterren en mediafiguren die er in voorkomen. Maar wat krijgen ze hiervoor terug?

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Voor dat bedrag wordt je content op 225 televisiezenders getoond, aan ruim 98 miljoen viewers. Dit brengt de ROI (return on investment) op 4,6 dollar per dollar spent. En wij dachten dat TVC dood was? Ook leven al deze commercials, de halftime show en de finale zelf weken verder op sociale media. Dankzij het optreden van populaire artiesten kunnen adverteerders op wereldwijde aandacht rekenen, met Twitter als koploper.

Elk jaar worden de advertenties duurder, de show indrukwekkender en groeit de aandacht en het publiek. Na wereldsterren zoals Béyonce, Snoop Dog en Madonna zijn we benieuwd wie als volgende in hun voetsporen mag treden om te halftime show in te vullen. Welke creatieve reclame en (halftime) show- stopping content zal de Superbowl van 2023 met zich meebrengen?

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in