Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat test advertenties ín stories en deelt inkomsten met makers

Het experiment moet zowel Snapchat als bekende contentmakers meer geld opleveren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snap - het bedrijf achter de app Snapchat - test een nieuw verdienmodel in zijn socialmedia-app. Sommige Amerikaanse gebruikers zien nu advertenties ín Snapchat-stories, dus over het tijdelijk zichtbare bericht van de maker heen. Snap deelt de inkomsten met de maker. De komende tijd krijgen meer gebruikers de nieuwe advertentievorm te zien, schrijft The Verge

related partner content for mobile comes here

Snapchat-gebruikers zien al lange tijd advertenties tussen stories door, maar de berichten zelf waren tot dusver reclamevrij. Het experiment brengt daar verandering in en moet zowel Snap als makers meer inkomsten opleveren.

Alleen voor bekende makers

Het merendeel van de Snapchat-gebruikers gaat waarschijnlijk geen geld verdienen aan Snap's strategie. Het bedrijf deelt de inkomsten namelijk alleen met zogeheten Snap Stars, hele bekende en geverifieerde accounts. Zij verdienen doorgaans al geld aan hun video's. 

Snap betaalt miljoenen voor content

Zo betaalt Snap bekende accounts om content te blijven maken voor Snapchat, onder andere om zijn honderden miljoenen gebruikers te blijven vermaken. En om te voorkomen dat populaire Snapchatters de overstap maken naar grote concurrent TikTok en het opkomende YouTube Shorts. Snap zegt in 2021 meer dan 250 miljoen dollar betaald te hebben aan bekende Snapchat-accounts.

Maandelijks krijgen dergelijke accounts totaal miljoenen dollars om Spotlight-video's te maken. Veel Snapchat-gebruikers besteden inmiddels meer tijd in het Spotlight-tabblad dan aan het plaatsen en bekijken van stories, zei Snap-directeur Evan Spiegel begin februari. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in