Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA en VIA lanceren Privacy & AdTech-gids

Brancheclubs BVA en VIA bieden marketeers hulp bij waarborgen consumentenprivacy in nieuwe Privacy & AdTech-gids.
De nieuwe Privacy & AdTech-gids.
De nieuwe Privacy & AdTech-gids.

Een praktische gids die online marketeers ondersteunt in betere bescherming van de privacy van consumenten. Dat is de insteek van de door BVA en VIA gelanceerde 'Privacy & AdTech-gids voor marketeers'.

related partner content for mobile comes here

'Met deze gids willen we bijdragen aan een gezond digitaal medialandschap, dat veilig is voor consumenten en merken. Goede naleving van de privacywetgeving is hierbij cruciaal. Deze praktische gids biedt marketeers daarom de broodnodige handvatten', zo licht Henriette van Swinderen, directeur van bvA, toe.

Complex speelveld

Recente uitspraken van privacy-toezichthouders dat veelgebruikte systemen zoals Google Analytics en het Transparency & Consent Framework (TCF) in strijd zijn met de privacywetgeving AVG zetten het vertrouwen in online reclame volgens BVA en VIA onder druk en leiden tot veel vragen bij alle spelers in de digitale keten. 'Dergelijke ontwikkelingen maken het nog urgenter dat iedereen binnen de advertentiesector goed op de hoogte is van de geldende wetgeving in dit complexe speelveld', zegt Saskia Baneke, directeur van VIA Nederland.

De Privacy & AdTech-gids kwam tot stand vanuit de industriebrede 'Werkgroep privacy' van BVA en VIA. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft het document aan welke wet- en regelgeving een adverteerder moet voldoen om de privacy van zijn consumenten goed te beschermen. Zo is er uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van het zogenoemde Real Time Bidding-systeem, third party cookies en de verschillende cookieless-alternatieven.

De gids is 'exclusief beschikbaar' voor leden van BVA en VIA. Meer informatie op bva.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in