Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 6 groenste initiatieven volgens Sustainable Brand Index

SBI maakt de finalisten bekend van de duurzame verkiezing ‘Initiatief van het Jaar 2022’.
De finalisten
De finalisten
De finalisten
De finalisten

De finalisten van de duurzame verkiezing ‘Initiatief van het Jaar 2022’ zijn bekend. De jury van de groene vakprijs, die een eerbetoon wil zijn aan een uitzonderlijk duurzaam initiatief op de Nederlandse markt, wijst ze in willekeurige volgorde aan:

related partner content for mobile comes here

1.       Biologische zuivel van PLUS

2.       Embodied Beauty™, Interface

3.       Fairtrade Original koffie: op weg naar een leefbaar inkomen

4.       Karma Kebab

5.       RESALE, Zeeman & Het Goed

6.       Renewaball, ’s werelds eerste circulaire tennisbal

49 inzendingen

De jury, onder leiding van Leontine Gast (The Terrace), beoordeelde 49 ingezonden initiatieven om tot de 6 finalisten te komen. De daarvoor gehanteerde criteria zijn Innovatie, Engagement, Impact en Creativiteit. De winnaar van de vakprijs wordt bekendgemaakt tijdens de online launch van Sustainable Brand Index 2022 op 31 maart aanstaande.

In Nederland wordt de vakprijs voor het derde jaar uitgereikt. Eerdere winnaars waren Pieter Pot (2021) en Nestlé Chocoproef (2020).

De jury van de SBI Initiatief van het Jaar 2022 bestaat uit:

Leontine Gast – CEO The Terrace

Maurits Groen – Co-founder WakaWaka, Kipster, Wholy Greens en Ignite

Roderick Mirande – Redacteur Adformatie

Arthur Herpel –Managing Partner Heldergroen

Ewa Skotnicki – Head of Brand Fairphone

Annemarije Tillema – Country Director SBI NL

Over de vakprijs SBI Initiatief van het Jaar

In 2014 is de vakprijs geïntroduceerd in Zweden door SB Insight, het bedrijf achter Europa’s grootste merkenonderzoek gericht op duurzaamheid, Sustainable Brand Index. Jaarlijks wordt de prijs uitgereikt tijdens de uitreiking van de awards in Amsterdam, Stockholm, Oslo, Helsinki en Kopenhagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in