Overslaan en naar de inhoud gaan

'Drömland' van Ikea op Lowlands in de prijzen

De activatie komt uit de koker van social-bureau Home.
ikea
Lowlands-bezoekers doen een 'powernap' in Drömland.
ikea
Lowlands-bezoekers doen een 'powernap' in Drömland.

Op het jaarlijkse Eurosonic Noorderslag, dat momenteel in Groningen plaatsvindt, zijn voor de veertiende keer de European Festival Awards uitgereikt. Ikea won samen met bureau Home voor de festival-activatie 'Drömland' op Lowlands een prijs voor 'Best brand activation'.

De activatie bestond uit een dome met daarin een gigantische Ikea-slaapkamer waar bezoekers aan de festivaldrukte konden ontsnappen door een powernap te doen en vervolgens weer vol energie het feestgedruis aan te kunnen gaan. Tijdens het slaapje van vijftien minuten beleefde bezoekers een '360-graden experience' met videoprojectie en soundscapes, liggend op Ikea-matrassen en -kussens en welkom geheten door Ikea-medewerkers.

Daarmee was Drömland 'het ultieme voorbeeld' van een activatie waarin de behoefte van de bezoeker, merkbeleving en internal branding van Ikea samenkomen. Dat stelt althans de jury van de European Festival Awards.

Eric van Eerdenburg, festivaldirecteur Lowlands: 'Ikea liet met Drömland zien hoe een merkactivatie een waardevolle toevoeging kan zijn voor festivalbezoekers en gelijktijdig sterk bijdraagt aan de marketingdoelstellingen van het merk.'

related partner content for mobile comes here

Meer activaties

Uit het Lowlands-publieksonderzoek bleek dat de activatie met een gemiddelde van 8,5 werd gewaardeerd. Drömland kreeg daarnaast veel aandacht in de pers, naast activaties van onder meer Hornbach en Kia. Overigens klonk er vorig jaar ook kritiek, zoals op de aanwezigheid van de pontificale gele M van McDonald's. Die zou dan weer niets te zoeken hebben op het toch wat meer cultuurgerichte Lowlands.

Drömland is bedacht door social-bureau Home (voorheen Hammerfest), dat al langer met Ikea samenwerkt. Ook waren Buro Hobo, All Day Productions, Essencemediacom, Faber Audiovisuals, Sightline Productions, Woodwork Amsterdam, Thndr en en Coebergh PR bij de activatie betrokken.

Alle winnaars van de Europen Festival Wards zijn hier te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in