Overslaan en naar de inhoud gaan

Boomerang werkt samen met YoungOnes om creatief talent aan zich te binden

‘Als we relevant willen blijven, moeten we met jonge contentmakers samenwerken’, aldus het reclamebureau.
Boomerang FT
Boomerang FT'ers
Boomerang FT
Boomerang FT'ers

Boomerang lanceert 'Boomerang FT', een nieuwe unit waarmee het bureau 'de volgende generatie creatief talent' (16-24 jaar) de mogelijkheid biedt werkervaring op te doen in de creatieve industrie.

related partner content for mobile comes here

Om de jonge creatieven met elkaar in contact te brengen is de handen ineen geslagen met YoungOnes, een freelancersplatform dat jongeren verbindt aan bijbanen die goed te combineren zijn met hun studie. Deze groep krijgt nu via FT een 'unieke kans' om ontdekt te worden in de creatieve industrie en bureauervaring op te doen, aldus Boomerang.

De talent-tak richt zich op het snijvlak van creativiteit, data en consumentengedrag van Gen Z'ers. De 'FT' moet duidelijk maken dat het hier gaat om future talent. Het bureau zelf spreekt over een alternatief voor de 'doorsnee bijbaan'.

Hoe gaat dit concreet in z'n werk? Boomerang FT heeft een eigen landingspagina op het YoungOnes-platform waar de klussen van het bureau worden aangeboden, zodat deze niet worden verward met andere werkgevers. Normaal gesproken zijn er veel verschillende freelance klussen op het platform, waardoor verschillende sectoren 'als een soort marketplace' door elkaar heen lopen, aldus Boomerang. YoungOnes faciliteert de zzp-contracten van de Boomerang FT'ers.

Trendspotters

Volgens Renee van den Oetelaar, die als head of Boomerang FT aan het roer staat van de unit, kent 'geen enkele groep' de veranderende digitale wereld zo goed als Gen Z'ers. 'Het zijn van nature trendspotters; een generatie die niet zomaar akkoord gaat met de status quo. Maar terwijl de digitale wereld hun eigen speelveld is, hebben ze weinig invloed op de industrie. Via Boomerang FT moet al hun kennis samenkomen.'

Margot Roubos, commercieel directeur YoungOnes: 'De vraag naar opdrachten die aansluit op de ambities van jongeren groeit – en wij willen in die behoefte voorzien. Door samen te werken met Boomerang FT kunnen jonge creatieven hun talent ontplooien in een professionele omgeving.'

Eldin Fetahovic, chief creative officer van Boomerang, tot slot: 'Jonge contentmakers zijn de grote concurrent van traditionele bureaus geworden. Als wij als Boomerang relevant willen blijven, moeten we met deze groep samenwerken.'

Ook is er een online video die de werkwijze van Boomerang FT uitlegt, hieronder te zien:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in