Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo legt schuld bij directeur klantenservice

De klachtenstroom die vorig jaar los kwam na de vorming van het bedrijf, was de schuld van één man. Dat beweert Ziggo, dat het contract…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nadat Ziggo van start ging, verdubbelde het aantal telefoontjes met klachten en vragen in korte tijd naar 250.000 per week. De schuld hiervoor ligt volgens het kabelbedrijf bij directeur klantenservice Joop Evers, die al bijna een jaar met een burn-out thuis zit.
De problemen die vorig jaar onstonden in de klantenservice van Ziggo, betekenden een forse deuk in het imago van Evers, die een sterke reputatie heeft in de callcenterwereld en naam maakte als directeur klantenservice bij Ben en T-Mobile. Hij was speciaal voor de lancering van het nieuwe bedrijf aangetrokken.

related partner content for mobile comes here

Vorige week donderdag stonden beide partijen tegenover elkaar voor de kantonrechtbank in Zwolle. Volgens Ziggo lag de schuld bij de directeur omdat die niet het hoofd te bieden aan de problemen die over het bedrijf heen kwamen. De directeur zelf voerde hier tegenin dat de oorzaken op andere afdelingen lagen en vooral te wijten waren aan falende techniek. "Klantenservice is dan het putje waar al het vuil terecht komt." Voor klantenservice was het dweilen met de kraan open. " Eerst moest de kraan dicht", aldus de advocaat.
Ziggo moest erkennen dat meerdere afdelingen verantwoordelijk waren voor de problemen, maar bleef van mening dat klantenservice beter had moeten presteren. De vraag is nu hoeveel Ziggo de directeur moet betalen. Het bedrijf wil maximaal 50.000 euro betalen, de directeur denkt aan een veelvoud daarvan.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in