Kidsweek wordt 7Days


In 7Days staat meer nieuws, met een spread voor mooie foto’s en duidelijkere duiding van het nieuws. ‘7Days is meer een krant voor tieners, niet voor kinderen’, zegt Roland Pelle. De oprichter en uitgever heeft de leeftijdsgroep – beginnend bij 12 jaar – iets naar boven opgerekt, van 16 naar 18 jaar. ‘Verder hebben we de krant toegankelijker gemaakt voor een brede lezersgroep, ook door de breedte van het nieuwsaanbod.’Voor jongere lezers blijft er Kidsweek Junior (7 tot 12 jaar), dat ook is opgefrist.
7Days en site Junior zijn onderdeel van het jongerenplatform Young & Connected, een dochter van PCM. ‘Er is sprake van geweest dat we onder een van de kranten zouden komen’, zegt Pelle. ‘Maar ik heb begrepen dat de heer Van Thillo de focus op de volwassen kranten wil en van het jongerensegment af wil. Wij staan dus te koop.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid