‘Mobiel internet: bekijk het lokaal’
In 2014 zal bijna 40 procent van de consumenten gebruik maken van internet via de mobiele telefoon. Volgens Forrester is de groei –ondanks de recessie- te danken aan betere en snellere verbindingen, een groei van het aantal telefoons met internetmogelijkheden en de groei van het aantal flat-fee abonnementen.
De toename van mobiel internetgebruik is volgens het onderzoekbureau belangijk op twee fronten. Ten eerste zien telecombedrijven de groei van het abonneebestand afzwakken en zijn ze op zoek naar nieuwe inkomsten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTen tweede zullen bedrijven die zich in hun communicatie tot de consument richten, massaal het nieuwe kanaal oppakken, nu het mobiele tipping point is bereikt.
‘In de komende tien jaar zal mobiel internet het succesverhaal van internet op de pc gaan evenaren’, aldus Forrester-analist Thomas Husson. ‘Aangezien Europa echter tot een van de meest diverse en verzadigste mobiele markten ter wereld behoort, zullen bedrijven lokale omstandigheden en verschillen moeten analiseren voordat ze hun strategie gaan bepalen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid