Overslaan en naar de inhoud gaan

Strip zet jongeren aan het denken over de dood

Voor de meeste jongeren is het nog een ver-van-mijn-bedshow, maar toch is het belangrijk tijdig stil te staan bij een moeilijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitvaartorganisatie liet een stripboek maken waarin deze levensvraag aan bod komt. Het is de bedoeling dat het jongeren aan het denken zet. “Dat niet iedereen weet wat hij wil, heeft er vaak mee te maken dat er weinig kennis is over wat mogelijk is. Voorlichting is belangrijk,” zegt Hillebrandt.

related partner content for mobile comes here

In Roy's geheim, met tekeningen en teksten van Kees Sparreboom, heeft de 16-jarige Roy een hechte band met zijn opa. Die vertelt zijn kleinzoon in vertrouwen dat hij wil worden gecremeerd. Dit zet de tiener aan het denken. Terwijl de familie ruziet over de uitvaart van opa, weet Roy precies wat de laatste wens is van de overledene. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in