Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen dik in de plus

De nettobestedingen voor televisiereclame (spot) zijn in 2010 met 10,6 procent gestegen en kwamen uit op 863 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De non-spotbestedingen stegen met 6,6 procent naar 111 miljoen euro. De bestedingen bij online video komen uit op 9,5 miljoen, een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor. Deze cijfers werden

related partner content for mobile comes here

woensdag openbaar gemaakt door , het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame.

Spot analyseert dat de televisiereclamemarkt zich in het laatste kwartaal van 2009 begon te herstellen en dat vooral vanaf het tweede kwartaal vorig jaar een forse groei (‘double digit’) was te zien. Michel van der Voort, de kersverse directeur van Spot: ‘Adverteerders vallen in onzekere tijden terug op de mediumtypen die hen de meeste zekerheid bieden. Daar is tv een van de koplopers in.’ De markt zit volgens Spot met deze cijfers weer boven het niveau van 2008, het jaar vóór de crisis.

Het marketingcentrum verwacht voor 2011 een groei tussen de 4 en 6 procent voor zowel de spot- als de non-spotmarkt. Pre-roll blijft ook het komende jaar stormachtig groeien, denkt Spot. ‘Enkele tientallen procenten.’ Spot baseert het optimisme op een verwacht verder herstel van de economie. ‘De angst voor een tweede dip ligt achter ons.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in