Overslaan en naar de inhoud gaan

Turkish Airlines adverteert vrolijk door bij ramp

De nationale luchtvaartmaatschappij van Turkije ziet de aardbevingsramp niet als obstakel om in NRC te adverteren.
Turkish Airlines
Turkish Airlines

Dat een ongekende ramp als een aardbeving in Turkije en Syrië ook economisch gewin met zich meebrengt, bewijst de opvallende reclame van de Turkse Nationale luchtvaartmaatschappij afgelopen weekend in NRC. 

related partner content for mobile comes here

Naast een pagina over 'Aarbevingen in Turkije en Syrië, met een verslag van het verdriet van Turkse Nederlanders in Deventer, stond deze advertentie van Turkish Airlines met de tekst: 'Vlieg met de beste cuisine.' 

Heeft de advertentie-afdeling van NRC Media niet opgelet? Vindt er dan geen overleg plaats tussen redactie en verkoop? 

Dominic Stas, algemeen directeur van NRC Media: ‘De redactie en commercie werken onafhankelijk. De adverteerder wilde specifiek op pagina 5 terecht komen, en dat kon.’

Adformatie vroeg Turkish Airlines waarom zij per se op deze pagina, omringd door nieuwsberichten, wilde verschijnen en werd doorverwezen naar de marketingafdeling in Amsterdam, die niet reageerde op ons verzoek om uitleg. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in