Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Budget search stijgt in 2013

Respectievelijk 57 procent en 51 procent van de adverteerders geeft aan dat het budget voor SEA en het budget voor SEO in 2013 stijgt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft van de adverteerders (57 procent) geeft aan dat het budget voor SEA (search engine advertising) in 2013 stijgt (33 procent) of flink stijgt (24 procent) ten opzichte van dit jaar. De bureaus zijn iets enthousiaster: 65 procent schat in dat het budget voor SEA bij klanten in 2013 zal stijgen (46 procent) of flink zal stijgen (37 procent).

related partner content for mobile comes here

Op dit moment budgetteren de meeste adverteerders tot 2.500 per maand voor SEA. Dit budget is tussen 5 en 25 procent van het totale marketingbudget bij 65 procent van de adverteerders.

Voor SEO (search engine optimization) geeft 51 procent van de adverteerders een stijging (31procent) dan wel een flinke stijging (20 procent) aan voor 2013.

De bureaus verwachten een grotere stijging. 84 procent schat in dat het budget voor SEO bij klanten in 2013 zal stijgen (47 procent) of flink zal stijgen (37 procent).

De meeste adverteerders (35 procent) investeren tot 500 euro per maand aan SEO. Bij 57 procent van de adverteerders is dit budget minder dan 5 procent van het totale marketingbudget.

Eigen beheer
56 procent van de adverteerders beheert SEA campagnes volledig of gedeeltelijk zelf, en 80 procent voert SEO volledig of gedeeltelijk zelf uit. Adverteerders houden SEO dus meer in eigen beheer dan SEA. Kostenbesparing wordt als belangrijkste reden gegeven.

Bijna alle ondervraagde bureaus adverteren op Google (94 procent) voor hun klanten. Facebook en LinkedIn volgen met respectievelijk 68 procent en 47 procent. Webanalytics en SEO-tools zijn de meest gebruikte tools door bureaus ten behoeve van de zoekmachinemarketingactiviteiten (resp. 91 procent en 88 procent). Het opslaan van SEM-data in systemen als CRM, CMS en/of andere (interne) systemen zou voor 67 procent van de bureaus een belangrijke innovatie zijn.

Het volledige rapport is .

Doe mee aan het volgende onderzoek: 'De Marketeer in 2013'
De DM Barometer doet de komende tijd onderzoek naar ´De marketeer in 2013´. Hoe gaat u als marketeer 2013 in? What’s hot and what’s not? En wat zijn uw verwachtingen voor het vakgebied van dialoogmarketing? Een korte om het klimaat te peilen van het komende jaar.

Laat weten wat u verwacht van 2013 en . Als dank voor uw moeite ontvangt u gratis het onderzoeksrapport. In dit rapport wordt een vergelijking opgenomen met de resultaten van voorgaande jaren. Het neemt slechts zeven minuten van uw tijd in beslag. De antwoorden worden anoniem verwerkt.

De DM Barometer is een onderzoek van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing naar de bestedingen en trends in de dialoogmarketing. Op worden alle rapporten van de DM Barometer getoond van 2005-2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in