Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook test ROI-tool

Facebook test een tool die marketeers moet helpen de return on investment (ROI) van campagnes op het platform te meten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers hebben grote behoefte aan de tool, omdat tot nu niet volledig inzichtelijk was wat een campagne opleverde. Volgens Facebook is er dan ook veel vraag naar.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe conversietool volgt Facebook-acties - zoals kliks naar een e-commercesite of registratietool - gegenereerd door Facebook-advertenties en is met name op direct respons marketeers gericht.

De tool wordt aangeboden via de Ad Manager en zal marketeers ook in staat stellen gebruik te maken van het optimaliseren van cost per impression (cpm) bidding. De tool wordt aan het einde van deze maand uitgerold. Volgens Facebook heeft Fab.com, dat de tool test, zijn kosten per acquisitie met 39% zien dalen na het toepassen ervan.

Sinds de beursgang in februari werd de aantoonbare effectiviteit van Facebook-campagne onder een vergrootglas geplaatst. General Motors haalde zijn volledige budget bij het sociale netwerk weg. De nieuwe tool moet het vertrouwen herstellen.
(Bron: Brandrepublic).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in