Overslaan en naar de inhoud gaan

Trouw is European Newspaper of the Year

Trouw is uitgeroepen tot European Newspaper van het jaar 2012. Vooral de nieuwe vormgeving valt op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De European Newspaper of the Year is de belangrijkste Europese onderscheiding op het gebied van concept en vormgeving van kranten. Trouw deelt de prijs dit jaar met het Vlaamse financiële dagblad De Tijd. Een internationale jury heeft de twee dagbladen als winnaars gekozen uit 232 inzendingen uit 25 landen.

related partner content for mobile comes here

Vooral de opmaak van de weekbijlagen van Trouw viel de jury op. Het prijst het dagblad om de manier waarop het is getransformeerd van een traditioneel dagblad tot ‘a kind of daily weekly’. ‘Meteen toen de krant voor me lag dacht ik: dit ziet er goed uit. Helder en degelijk’, meent jurylid Walter Jensen, chef vormgeving van het Noorse Bergens Tidende. Volgens de jury worden de onderwerpen in de dagelijkse achtergrondbijlage ‘de Verdieping’ ‘tot in de kern behandeld’ en heeft het met de magazines ‘Letter en Geest’ en ‘Tijd’ het dagelijks nieuws voor lezers verbreed naar een intellectueler publiek.

Het Vlaamse dagblad De Tijd is volgens de jury ‘een moderne en gebruiksvriendelijke krant, niet de typische doordeweekse zakenkrant’. Door de visuele storytelling met illustraties en infographics ziet de krant er volgens de jury ‘zeer vernieuwend’ uit en ontstaat er ‘een uniek informatiegeheel’. Ook meldt het juryrapport dat ‘het gebruik van slimme, navigerende elementen in de opmaak de krant aangenamer maakt om te lezen en het de look & feel verfraait’. Zowel De Tijd als Trouw zijn het afgelopen jaar vernieuwd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in