Overslaan en naar de inhoud gaan

Oekraïne niet meer boos op NL Energie

Van ANP, Nu.nl, De Telegraaf, AD en Shownieuws tot aan The Daily Mail in Engeland: de ophef die de eerste EK- actiecommercial van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Oekraïne kwaad over Nederlandse tv-reclame', kopte vanochtend AD op de voorpagina: 'Oekraine staat op zijn achterste benen vanwege een reclamespotje van de Nederlandse Energie Maatschappij met Henk Spaan, Victor Reinier en een aantal Oekraiense vrouwen. De stereotype manier waarop schaars geklede aantrekkelijke Oekraiense vrouwen in de spot figureren, vormt de steen des aanstoots.'
'Hou 'm thuis' is de slogan van de EK-commercial van NL Energie. De actie en het idee: iedereen die nu overstapt op een drie- of vijfjarig contract krijgt een EK thuistap cadeau, een slimme manier om je man thuis te houden. Dat is heel verstandig volgens NL Energie: kijk maar eens op Google afbeeldingen en geef de zoekopdracht 'ukranian woman'.

De ambassadeur van Oekraine was not amused en ontbood de directie van NL Energie gisteren voor een gesprek, waar gisteravond beelden van toonde. Het stond ook op , op en op .

Joost Rademaker, managing partner van RadeMakkers, had met van alles rekening gehouden, maar niet met een boze ambassadeur van de Oekraine, zegt hij: 'Dat de KNVB boos zou zijn hadden we wel verwacht. We hadden ook van alles juridisch laten uitzoeken van tevoren, maar dit hebben we niet aan zien komen en ook niet dat de aandacht zo groot zou zijn. Gelukkig kon de ambassadeur het filmpje beter waarderen na het gesprek met de directie. Hij weet ook wel dat Oekraine zich openlijk profileert als het land van de mooie vrouwen, zelfs op de website van de KNVB doen ze dat, dus ons filmpje is op pure realiteit gebaseerd.'

Deze EK-campagne is de eerste die RadeMakkers voor de Nederlandse Energie Maatschappij heeft gemaakt.
De campagne gaat zeven weken lopen op televisie, print en outdoor en krijgt elke week een verrassende wending met weer een andere bekende Nederlander, belooft Rademaker.

Concept: Lodewijk van der Peet, Marc Linderhof
Klant: Michael Nobel, Pieter Schoen
Productie: MacGyver
Producer: Rinie Jansen
Regie: Lodewijk van der Peet
Geluid: Studio de Keuken
Voice-over: Annet Malherbe

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in