`Meer Nederlandse Yahoo-gebruikers`
Dat blijkt uit de jaarlijkse Search Engine Monitor onderzoek van iProspect en onderzoeksbureau RMI .
Waar Yahoo vorig jaar nog 0 procent marktaandeel had, heeft de zoekmachine met drie procent in 2012 een flinke opmars gemaakt, aldus de onderzoekers. Het zijn vooral meer mannen die Yahoo gebruiken. Ook de naamsbekendheid van Yahoo is met drie procent toegenomen tot 68 procent.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Bing
De opkomst van Yahoo gaat ten koste van Bing. Vorig jaar wist Bing het marktaandeel nog te laten groeien naar twee procent, maar zakt dit jaar terug naar één procent. Maar Bing is de meest favoriete tweede keuze als het gaat om gebruik (29 procent). Ook is de naamsbekendheid van de Microsoftzoekmachine gestegen; vorig jaar was 40 procent van de Nederlanders bekend met Bing, dit jaar 50 procent. Yahoo en Bing vormen geen bedreiging voor Google, die met 93 procent nog steeds de koploper in zoekmachineland is.
Yahoo
Yahoo heeft dit jaar veelvuldig de pers gehaald. Dit is een mogelijke oorzaak voor de extra naamsbekendheid en gebruik van deze zoekmachine. Zo heeft Yahoo in februari de speciale App-zoekmachine geïntroduceerd. Bezoekers kunnen met deze app het assortiment van de Android Market en de Apple App Store doorzoeken.
De groei van Yahoo is opmerkelijk gezien de tegenvallende financiële cijfers.
Topvijf zoekmachines van Nederland wat betreft gebruik en bekendheid
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid