Overslaan en naar de inhoud gaan

`Meer Nederlandse Yahoo-gebruikers`

Yahoo lijkt qua gebruik en naamsbekendheid bezig aan een opmars in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de jaarlijkse Search Engine Monitor onderzoek van en onderzoeksbureau .

related partner content for mobile comes here

Waar Yahoo vorig jaar nog 0 procent marktaandeel had, heeft de zoekmachine met drie procent in 2012 een flinke opmars gemaakt, aldus de onderzoekers. Het zijn vooral meer mannen die Yahoo gebruiken. Ook de naamsbekendheid van Yahoo is met drie procent toegenomen tot 68 procent.

Bing
De opkomst van Yahoo gaat ten koste van Bing. Vorig jaar wist Bing het marktaandeel nog te laten groeien naar twee procent, maar zakt dit jaar terug naar één procent. Maar Bing is de meest favoriete tweede keuze als het gaat om gebruik (29 procent). Ook is de naamsbekendheid van de Microsoftzoekmachine gestegen; vorig jaar was 40 procent van de Nederlanders bekend met Bing, dit jaar 50 procent. Yahoo en Bing vormen geen bedreiging voor Google, die met 93 procent nog steeds de koploper in zoekmachineland is.

Yahoo
Yahoo heeft dit jaar veelvuldig de pers gehaald. Dit is een mogelijke oorzaak voor de extra naamsbekendheid en gebruik van deze zoekmachine. Zo heeft Yahoo in februari de speciale App-zoekmachine geïntroduceerd. Bezoekers kunnen met deze app het assortiment van de Android Market en de Apple App Store doorzoeken.

De groei van Yahoo is opmerkelijk gezien de tegenvallende financiële cijfers.

Topvijf zoekmachines van Nederland wat betreft gebruik en bekendheid

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in