Overslaan en naar de inhoud gaan

Next level reputatiemanagement: buzz voorspellen

Reputations gaat organisaties helpen issues die een bedreiging voor de reputatie vormen vooraf te zien aankomen op basis van text mining.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“De intelligence van Reputations gaat daarmee veel verder dan conventionele media analysis of webcare tools”, zo meent het bureau zelf. 80% van alle informatie is tekst. Door inzet van econometrische en linguïstische technieken wordt deze omvangrijke informatiebron digitaal geanalyseerd en doorgrond. Ook worden relaties tussen bepaalde issues blootgelegd en kan het sentiment rondom een issue daadwerkelijk worden gepeild.

related partner content for mobile comes here

Met het zogenaamde Outlook-model biedt Reputations de mogelijkheid om na het signaleren van ‘buzz’ rond een bepaald issue de impact hiervan te voorspellen. Door te letten op de sentimenten rondom een issue en de frequentie waarmee in bronnen over een issue wordt gesproken is het mogelijk te aan te geven of en hoe snel de discussie rond een issue gaat escaleren.

Bij dit reputatieonderzoek beperkt Reputations zich niet alleen tot traditionele media en social media. Ook andere ‘ongestructureerde bronnen’, zoals gesprekken in call centers en antwoorden op open vragen in marktonderzoeken, kunnen in het onderzoek worden betrokken.

Reputations werkt voor dit Outlook-model nauw samen met de customer en marketing intelligence experts van haar strategische partner VODW.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in