Next level reputatiemanagement: buzz voorspellen


“De intelligence van Reputations gaat daarmee veel verder dan conventionele media analysis of webcare tools”, zo meent het bureau zelf. 80% van alle informatie is tekst. Door inzet van econometrische en linguïstische technieken wordt deze omvangrijke informatiebron digitaal geanalyseerd en doorgrond. Ook worden relaties tussen bepaalde issues blootgelegd en kan het sentiment rondom een issue daadwerkelijk worden gepeild.
Met het zogenaamde Outlook-model biedt Reputations de mogelijkheid om na het signaleren van ‘buzz’ rond een bepaald issue de impact hiervan te voorspellen. Door te letten op de sentimenten rondom een issue en de frequentie waarmee in bronnen over een issue wordt gesproken is het mogelijk te aan te geven of en hoe snel de discussie rond een issue gaat escaleren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij dit reputatieonderzoek beperkt Reputations zich niet alleen tot traditionele media en social media. Ook andere ‘ongestructureerde bronnen’, zoals gesprekken in call centers en antwoorden op open vragen in marktonderzoeken, kunnen in het onderzoek worden betrokken.
Reputations werkt voor dit Outlook-model nauw samen met de customer en marketing intelligence experts van haar strategische partner VODW.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid