Overslaan en naar de inhoud gaan

Axe en Vara praten over vergoeding reclamestunt

Axe praat met de Vara over een schadevergoeding voor een marketingactie in het tv-programma De Wereld Draait Door.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de uitzending van De Wereld Draait Door van 4 april begonnen allerlei stelletjes in het publiek plotseling te zoenen. Het bleek een reclamestunt te zijn van het deodorantmerk Axe. De gesprekken tussen het Unilever-merk en de omroep gaan over de hoogte van die vergoeding.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van Unilever bevestigde het nieuws, hoewel hij de term schadevergoeding liever niet in de mond nam. Volgens hem kijken de twee partijen naar de extra kosten die de publieke omroep heeft gemaakt door de actie.

De Vara zegt dat de actie heeft geleid tot ernstige verstoring van het programma. Daarnaast heeft Axe De Wereld Draait Door 'misbruikt als platform voor een commerciële campagne'.

Axe liet vrijdagavond weten nog steeds achter de actie van 4 april te staan. Volgens de Unilever-woordvoerder is er deze week inderdaad contact geweest met de Vara. 'Maar het past Axe niet om excuses te maken. We betreuren dat de Vara zich gestoord heeft aan de actie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in