Overslaan en naar de inhoud gaan

MOBILE CASE: Volkswagen Team Assist (Telegraaf Media Groep)

Na de Telfort Case de tweede mobiele case van Telegraaf Media Groep. Uiteraard is iedereen welkom zijn mobiele cases in te sturen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het liefst ontvangen we wel recente cases met resultaten, die iets verder gaan dan alleen het aantal downloads en CTR's. Mobiele projecten zijn er immers genoeg, maar de markt wil ook echte resultaten zien.

related partner content for mobile comes here

MOBILE CASE: VOLKSWAGEN TEAM ASSIST (Telegraaf Media Groep)

Team Assist is de gratis online en mobiele rijschema assistent van Volkswagen voor alle amateurclubs in

Nederland. Op basis van beschikbaarheid en het wedstrijdschema bij de KNVB helpt Team Assist een voetbalteam met de rijplanning naar uitwedstrijden.

De doelgroep kennis laten maken met het nieuwe concept en ze activeren om de app te downloaden en
het concept te gaan gebruiken De doelgroep kennis laten maken met het nieuwe concept en ze activeren om de app te downloaden en het concept te gaan gebruiken. Volkswagen wil van Team Assist dé rijschema-assistent voor amateurvoetballers maken. Om amateurvoetballers en hun ouders kennis te laten maken met de gratis online en mobiele rijschema-assistent Team Assist sponsorde Volkswagen Voetbalapp van Telesport.nl. Deze exclusieve samenwerking werd aangekondigd via de Telesport Voetbal-app, in De Telegraaf & Spits en op telegraaf.nl en telesport.nl. In de campagne werden de lezers/gebruikers via redactionele plaatsingen in De Telegraaf en op telegraaf. nl gestimuleerd om de gratis Voetbal app te downloaden. Hierbij werd awareness voor Team Assist gecreëerd door vermelding van het logo van (powered by) en als trafficgenerator naar de website van Team Assist. Team Assist plaatste zelf ook advertenties ter ondersteuning van het sponsorship. Dit om het concept onder de aandacht te brengen en de doelgroep te stimuleren naar de site te gaan en de Team Assist app te downloaden. Het rijschema is bedoeld voor amateurvoetballers en ouders die hun voetballende kinderen naar de wedstrijden toe rijden.

Media inzet

Mobile Advertising op de splash page van de Voetbal app en bannerposities in de app.
Naast mobiel zijn er ook andere kanalen ingezet in De Telegraaf, Sp!ts en op telegraaf.nl:

• Advertorials op Telesport.nl en Telegraaf.nl en in De Telegraaf.
• Textlinks op Telegraaf.nl

Resultaten
Via de media van Telegraaf Media Groep zijn ruim 18.000 clicks gerealiseerd naar de website van Team Assist. Dit is een bovengemiddelde CTR van 0,61%. De gemiddelde CTR op mobiel is 0,5%. De resultaten van het onderzoek naar de campagne op mobiel zijn zeer goed. De resultaten zijn het best in de groep die zelf voetbalt of voetballende kinderen heeft. Ruim de helft is bekend met Team Assist. Van deze groep
weet 70% dat Team Assist van Volkswagen is en 80% van de voetballers weet dat het een online rijschema assistent is. De uitingen op mobiel werden door de doelgroep hoog gewaardeerd.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in