Overslaan en naar de inhoud gaan

Trends to Brands Top 100: Apple nummer 1

Trendslator presenteert, in samenwerking met Branddoctors en Business Openers, voor de tweede keer de Trends to Brands Top 100. Deze T2B100…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple aanvoerder
Net als vorig jaar wordt de lijst dit jaar aangevoerd door Apple. De top 10 wordt verder ingevuld door Hema, Facebook, Ikea, Albert Heijn, Google, Nike, KLM, Lego en Adidas. Deze merken zijn volgens de samenstellers van de lijst continu en vaak al heel erg lang goed op de hoogte van trends in hun branche, trends in consumentengedrag en maatschappelijke ontwikkelingen. Naast een goed gevoel voor de tijdgeest hebben ze een sterke interne motivatie om de goede dingen goed te doen. Trends en ontwikkelingen worden voortdurend gespiegeld aan de eigen identiteit en het eigen merk en op basis daarvan worden steeds duidelijke keuzes gemaakt. In de huidige tijd wegen bij succesvolle bedrijven maatschappelijke belangen zwaar mee. De nadruk verschuift daarbij naar het bieden van perspectief voor mens, milieu en maatschappij op de lange termijn.

related partner content for mobile comes here

Methodiek
De lijst van 100 genomineerden werd samengesteld op basis van MOOD©-onderzoek door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. Het onderzoek naar de Trends to Brands Top 100 werd uitgevoerd door middel van crowdsourcing via Twitter, Facebook en LinkedIn. Een panel van 13 trend- en brandwatchers volgde alle activiteiten nauwlettend en voorzag ze zonodig van commentaar.

Bij het onderzoek werden criteria gehanteerd als: geeft het merk de tijdgeest goed weer, wordt door in te spelen op trends met dit merk meerwaarde gecreëerd voor consument en producent, wordt er een goede balans gevonden tussen de veranderlijkheid van de omgeving en de consistentie van de eigen identiteit? Doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in de meerwaarde van trend- en brandmanagement voor bedrijven.

De Trends to Brands Top 100 kan worden gevolgd en gedeeld op en op Twitter. De hashtag is .

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in