Startup Mediasynced synchroniseert TV-commercials met online campagnes


[PERSBERICHT]
Merkeffect
De reclamebranche reageert enthousiast op deze innovatie. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat mensen die zowel op TV als online tegelijk met een reclame-uiting in aanraking komen, de merkboodschap beter onthouden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Werking
Zodra de TV-commercial wordt uitgezonden, herkent de technologie van het Amsterdamse bedrijf deze binnen seconden. Via integratie met onder andere ad-exchanges wordt vervolgens direct de gewenste online actie gestart. CEO Mark van de Crommert van Mediasynced: “Onze technologie herkent de TV-commercials op onze eigen servers; het mooie is dat de gebruiker daar door geen app hoeft op te starten of cookie hoeft te accepteren. Vervolgens starten we meteen de online campagne op veel bezochte plekken zoals social networks, email, populaire websites, games en apps.”
Arke eerste klant
Launching customer Arke was direct overtuigd van het concept en wilde als eerste adverteerder een campagne starten. Inmiddels zijn twee TV-campagnes succesvol afgerond. Wieger-Jan Bakker, online marketing TUI: “Door de opkomst van mobile en tablets is fragmentatie nog verder toegenomen. Dit zorgt er voor dat de effectiviteit van campagnes op alléén TV onder druk staat. Omdat wij al veel adverteerden op tablets en TV, vonden wij het tijd om het concept van Mediasynced te testen. We leren nu als een van de eersten wat de mogelijkheden zijn en niet onbelangrijk: de cijfers zijn goed.“
Samenwerking Bannerconnect
Via samenwerking met Bannerconnect ontstonden nieuwe mogelijkheden. Hun in-house technologie maakte een vergaande integratie met het real-time bidding platform van AppNexus mogelijk. Zo kon de online advertentie voortaan binnen 1 seconde worden geserveerd. CTO Mendel Looije van Mediasynced: “Juist door met innovatieve partijen als Bannerconnect samen te werken, komt het Mediasynced platform tot leven en ontstaan nieuwe mogelijkheden.”
Internationaal
De technologie is gepresenteerd aan verschillende Amerikaanse mediabuying platforms. Zij konden hun oren niet geloven; “you did WHAT?”. Inmiddels is integratie met Turn en Appnexus, wereldspelers op het gebied van ad-exchanges, een feit. Ook diverse TV-adverteerders en mediabureaus in binnen- en buitenland reageren enthousiast.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid