Overslaan en naar de inhoud gaan

Startup Mediasynced synchroniseert TV-commercials met online campagnes

Vanaf vandaag bestaat de mogelijkheid TV-commercials te synchroniseren met online campagnes. In navolging van de tag-ons bij TV…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Merkeffect
De reclamebranche reageert enthousiast op deze innovatie. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat mensen die zowel op TV als online tegelijk met een reclame-uiting in aanraking komen, de merkboodschap beter onthouden.

Werking
Zodra de TV-commercial wordt uitgezonden, herkent de technologie van het Amsterdamse bedrijf deze binnen seconden. Via integratie met onder andere ad-exchanges wordt vervolgens direct de gewenste online actie gestart. CEO Mark van de Crommert van Mediasynced: “Onze technologie herkent de TV-commercials op onze eigen servers; het mooie is dat de gebruiker daar door geen app hoeft op te starten of cookie hoeft te accepteren. Vervolgens starten we meteen de online campagne op veel bezochte plekken zoals social networks, email, populaire websites, games en apps.”

Arke eerste klant
Launching customer Arke was direct overtuigd van het concept en wilde als eerste adverteerder een campagne starten. Inmiddels zijn twee TV-campagnes succesvol afgerond. Wieger-Jan Bakker, online marketing TUI: “Door de opkomst van mobile en tablets is fragmentatie nog verder toegenomen. Dit zorgt er voor dat de effectiviteit van campagnes op alléén TV onder druk staat. Omdat wij al veel adverteerden op tablets en TV, vonden wij het tijd om het concept van Mediasynced te testen. We leren nu als een van de eersten wat de mogelijkheden zijn en niet onbelangrijk: de cijfers zijn goed.“

Samenwerking Bannerconnect
Via samenwerking met Bannerconnect ontstonden nieuwe mogelijkheden. Hun in-house technologie maakte een vergaande integratie met het real-time bidding platform van AppNexus mogelijk. Zo kon de online advertentie voortaan binnen 1 seconde worden geserveerd. CTO Mendel Looije van Mediasynced: “Juist door met innovatieve partijen als Bannerconnect samen te werken, komt het Mediasynced platform tot leven en ontstaan nieuwe mogelijkheden.”

Internationaal
De technologie is gepresenteerd aan verschillende Amerikaanse mediabuying platforms. Zij konden hun oren niet geloven; “you did WHAT?”. Inmiddels is integratie met Turn en Appnexus, wereldspelers op het gebied van ad-exchanges, een feit. Ook diverse TV-adverteerders en mediabureaus in binnen- en buitenland reageren enthousiast.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in