Lagere winst TMG
TMG heeft last van een krimpende advertentiemarkt. De omzet uit deze advertenties steeg licht in de eerste zes maanden, met 4,8 miljoen euro. De krimp in de markt werd mede opgevangen door hogere prijzen in rekening te brengen.
Dagblad De Telegraaf is voor de helft van zijn inkomsten afhankelijk van de advertentiemarkt voor grote bedrijven. De markt voor personeelsadvertenties groeide wel met 11,7 procent, maar TMG heeft nog een relatief beperkt aandeel in deze markt. Wel wordt dagblad Spits steeds meer actief op de markt voor personeelsadvertenties, mede door de overname van Carp.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe oplage van de betaalde bladen stond wederom onder druk. Dat kon met met prijsstijgingen worden opgevangen. Bij De Telegraaf daalde de betaalde oplage met ongeveer 3,5 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2006. De regionale dagbladen van TMG incasseerden gemiddeld een daling van ongeveer 1,5 procent. Alleen het Noordhollands Dagblad wist een vrijwel gelijk niveau te handhaven.
Ondanks de aantrekkende economie geeft TMG geen concrete verwachting voor dit jaar. Optimistisch over de advertentiemarkt is het bedrijf niet. Daarom blijft TMG kosten besparen bij de uitgeverij en de facilitaire dienst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid