Supermarkten verhogen prijzen
De prijsverhogingen, die kunnen oplopen tot ruim 20 procent, zijn het gevolg van hogere grondstofkosten, meldt vakblad Distrifood. De duurdere grondstoffen zijn weer een gevolg van een combinatie van een groeiende vraag naar voedsel, tegenvallende oogsten door slecht weer en de stijgende vraag naar biobrandstoffen.
Albert Heijn heeft tot nu toe alleen zijn broodprijzen verhoogd, maar sluit niet uit dat andere artikelen ook duurder worden. ‘Wij houden de ontwikkelingen scherp in de gaten. Voorop staat dat wij onze middenpositie in de markt willen behouden', aldus een woordvoerster.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEen woordvoerster van Laurus geeft aan dat ook dit supermarktconcern ‘duidelijk wordt geconfronteerd met prijsverhogingen in de markt’. ‘Waar nodig zullen wij ons prijsniveau marktconform aanpassen (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid