
Karel Winkelaar schrijft vandaag naar aanleiding van de rol van de Rabobank in de Tour 2007 in het Financieele Dagblad dat het imago van een organisatie vaak niets van doen heeft met de daden van diezelfde organisatie. Dat wisten we natuurlijk al. Maar vervolgens zegt hij niet wanneer het gevaar oplevert.
Ron van der Jagt heeft het in mijn ogen perfect opgeschreven in zijn handzame boekje Corporate Reputatiemanagement. Als het imago van een organisatie uitstijgt boven de werkelijke situatie, dan beweegt die organisatie zich op gevaarlijk ijs. De meest terechte vraag op dit moment is natuurlijk: beweegt Rabobank zich op gevaarlijk ijs? Het lijkt van niet. Behalve als er nog eens iets uitkomt, waar we nu nog geen idee van hebben. No worries, dat soort signalen zijn er nog niet.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandClient Services Director - Media
ScheepensOnline marketeer
REEFHelaas niet van dit alles in Winkelaars ingezonden stuk. Hij constateert alleen dat er wel eens sprake is van verschil. Ja, die kennen we.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee