Overslaan en naar de inhoud gaan

AH reageert op bonbonklacht

In een brief aan de Stichting Reclame Code ontkent Albert Heijn misleidende reclame te hebben gemaakt voor Australian Homemade bonbons. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een brief aan de Stichting Reclame Code ontkent Albert Heijn misleidende reclame te hebben gemaakt voor Australian Homemade bonbons. De retailer reageert hiermee op een van Dick Veerman van blogmagazine Foodlog. Volgens hem suggereerde AH in een advertentie dat de bonbons uit Australië komen, terwijl ze in Amsterdam worden geproduceerd.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn meent dat de reclamekreet 'Helemaal ondersteboven van Australische bonbons' niet suggereert dat die van down under komen. 'De bonbons van Australian Homemade zijn een begrip, duidelijk herkenbaar en de gemiddelde consument weet dat deze bonbons niet uit Australië komen', aldus de retailer. Albert Heijn stelt in het verweer dat het daar ook helemaal geen belang bij heeft, aangezien Australië niet bekend staat om de uitzonderlijk goede bonbons. De retailer heeft slechts willen aanhaken bij de uitdrukking 'wat je van ver haalt is lekker'.
Morgen doet de Reclame Code Commissie uitspraak over de bonbonklacht. (EVMI)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in