Lagere omzet reclamebureaus in tweede kwartaal
Reclamebureaus hebben in het tweede kwartaal van 2007 een half procent minder omzet behaald dan in dezelfde periode een jaar eerder. Deze daling is iets kleiner dan in het eerste kwartaal. In de eerste zes maanden van dit jaar bedroeg de afname van de omzet ruim 1 procent.
De stemming van de ondernemers bleef voorzichtig, zo komt naar voren in de conjunctuurtest van juli 2007 van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De oordelen waren iets negatiever dan in het voorgaande kwartaal en de verwachtingen voor het komende kwartaal zijn pessimistischer.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De reclamebranche is de enige branche in de zakelijke dienstverlening zonder omzettoename in het eerste halfjaar van 2007. In 2005 steeg de omzet in de reclamebranche nog met ruim 4 procent. Daarmee behoorde de reclamebranche nog tot één van de snelst groeiende branches in de zakelijke dienstverlening. De kentering trad vorig jaar op, toen de omzet per saldo niet verder toenam. Van enig herstel lijkt tot dusver in 2007 nog geen sprake.
Voor het derde kwartaal van 2007 zijn de ondernemers pessimistischer in hun verwachtingen dan voor het kwartaal ervoor. Per saldo waren de ondernemers die een afname van de orders en omzet verwachten in de meerderheid. Verder voorzien de ondernemers licht stijgende afzetprijzen.
Zie verder hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid