Overslaan en naar de inhoud gaan

Lagere omzet reclamebureaus in tweede kwartaal

De omzet van reclamebureaus was in het tweede kwartaal van 2007 iets lager dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclamebureaus hebben in het tweede kwartaal van 2007 een half procent minder omzet behaald dan in dezelfde periode een jaar eerder. Deze daling is iets kleiner dan in het eerste kwartaal. In de eerste zes maanden van dit jaar bedroeg de afname van de omzet ruim 1 procent.

related partner content for mobile comes here

De stemming van de ondernemers bleef voorzichtig, zo komt naar voren in de conjunctuurtest van juli 2007 van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De oordelen waren iets negatiever dan in het voorgaande kwartaal en de verwachtingen voor het komende kwartaal zijn pessimistischer.

De reclamebranche is de enige branche in de zakelijke dienstverlening zonder omzettoename in het eerste halfjaar van 2007. In 2005 steeg de omzet in de reclamebranche nog met ruim 4 procent. Daarmee behoorde de reclamebranche nog tot één van de snelst groeiende branches in de zakelijke dienstverlening. De kentering trad vorig jaar op, toen de omzet per saldo niet verder toenam. Van enig herstel lijkt tot dusver in 2007 nog geen sprake.
Voor het derde kwartaal van 2007 zijn de ondernemers pessimistischer in hun verwachtingen dan voor het kwartaal ervoor. Per saldo waren de ondernemers die een afname van de orders en omzet verwachten in de meerderheid. Verder voorzien de ondernemers licht stijgende afzetprijzen.
Zie verder .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in