Overslaan en naar de inhoud gaan

Het einde van de 30-secondenspot

De 30-secondencommercial heeft z’n langste tijd gehad. Non-spotadvertising, SMS-acties, split-screenreclame: de zenders moeten andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het wordt voor de tv-kijker steeds gemakkelijker de reclame op tv te omzeilen. Met de nieuwste dvd-recorder is het een fluitje van een cent om de blokken over te slaan. En die ontwikkeling zal zich voortzetten, want de mediaconsument van de toekomst bepaalt zelf waar hij naar kijkt. Wat kunnen de exploitanten doen om te voorkomen dat ze straks zonder inkomsten zitten? Voor de hand ligt om adverteerders nauwer bij programma’s te betrekken. Dat kan door formats te ontwikkelen waaraan merken hun naam kunnen verbinden of door samen met adverteerders SMS-acties rondom een programma te organiseren. Een andere mogelijkheid is split-screenreclame: in Duitsland wordt er nu al tijdens sportprogamma’s op een deel van het scherm reclame uitgezonden terwijl de gewone uitzending nog aan de gang is. Dan is er nog de optie om kijkers te belonen als ze naar commercials kijken, bijvoorbeeld door ze bij pay-tv korting te geven als ze niet kiezen voor de reclamevrije uitzendingen. Al met al nog mogelijkheden genoeg om reclame op tv te brengen. Maar dat de klassieke 30 secondenspot z’n dominante positie inlevert, mag duidelijk zijn.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in