Gek op nieuwe snufjes
We weten allemaal dat zo’n 90 procent van alle productintroducties jammerlijk faalt. Voor de meeste producenten blijven kaskrakers, denk aan de introducties van Apples iPod, P&G’s Swiffer en Soup at Hand van Campbell, altijd buiten bereik.
Toch blijven producenten halsstarrig geld steken in innovaties, en terecht. Want met nieuwe producten kan je het klantenbestand uitbreiden, de band met bestaande klanten verder aanhalen, en meer marktaandeel, winst en omzet realiseren. Daarnaast bieden nieuwe producten kansen om je medewerkers extra te motiveren en concurrentievoordeel te creëren.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOnderzoek van Markitecture wijst uit hoe Amerikaanse consumenten tegen productintroducties aankijken. Drie op de vier zegt ‘niet bang te zijn nieuwe producten uit te proberen’. En twee op de drie zegt zelfs ‘gek te zijn op het uitproberen van de laatste snufjes’. Hetzelfde percentage stelt graag wat meer te willen betalen als ze denken dat ‘een nieuw product goed is’. En drie op de vier zegt ‘op zoek te zijn naar verbeteringen in het leven’. Opmerkelijk: al deze percentages zijn hoger voor de groep hoger opgeleide respondenten.
Bron: MarketingManagement
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid