Overslaan en naar de inhoud gaan

Gek op nieuwe snufjes

Nieuwe producten, zowel bedrijven als consumenten zijn er dol op. En toch gaat het bijna altijd mis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We weten allemaal dat zo’n 90 procent van alle productintroducties jammerlijk faalt. Voor de meeste producenten blijven kaskrakers, denk aan de introducties van Apples iPod, P&G’s Swiffer en Soup at Hand van Campbell, altijd buiten bereik.

related partner content for mobile comes here

Toch blijven producenten halsstarrig geld steken in innovaties, en terecht. Want met nieuwe producten kan je het klantenbestand uitbreiden, de band met bestaande klanten verder aanhalen, en meer marktaandeel, winst en omzet realiseren. Daarnaast bieden nieuwe producten kansen om je medewerkers extra te motiveren en concurrentievoordeel te creëren.

Onderzoek van Markitecture wijst uit hoe Amerikaanse consumenten tegen productintroducties aankijken. Drie op de vier zegt ‘niet bang te zijn nieuwe producten uit te proberen’. En twee op de drie zegt zelfs ‘gek te zijn op het uitproberen van de laatste snufjes’. Hetzelfde percentage stelt graag wat meer te willen betalen als ze denken dat ‘een nieuw product goed is’. En drie op de vier zegt ‘op zoek te zijn naar verbeteringen in het leven’. Opmerkelijk: al deze percentages zijn hoger voor de groep hoger opgeleide respondenten.

Bron: MarketingManagement

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in