Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbank adverteerder, TBWA bureau van het jaar

Postbank is uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar 2005. TBWANeboko werd door Stichting Adverteerdersjury Nederland (San) gekroond tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nieuw onderdeel van de San-uitreiking, gisteravond gepresenteerd door Sjaak Bral in de Hilversumse Studio 21, was de Consistent Accent voor campagnes die minimaal drie seizoenen lopen. Centraal Beheer, alweer twintig jaar actief met ‘Even Apeldoorn bellen’, werd de eerste winnaar van deze prijs.
Overtuigend is Postbank door de vakjury, bestaande uit vertegenwoordigers van San, BVA, Adformatie en enkele externe deskundigen, verkozen tot Adverteerder van het Jaar. ‘De kracht van de Postbank is sterk visueel gecommuniceerd door bureau Leukwerkt Worldwide’, aldus de jury. Behalve voor de reguliere campagne was er ook waardering voor speciale initiatieven, zoals de succesvolle pinpasontwerpactie.
Ook TBWANeboko won overtuigend. Net als vorig jaar was het bureau de favoriet, maar ditmaal greep het niet naast de prijs. ‘Meer dan 2004 was 2005 hét jaar van TBWANeboko’, aldus de jury. Niet alleen creatief maar ook zakelijk beleefde het bureau een goed jaar. Het vertrek van ‘zware’ mensen werd bovendien goed gecompenseerd.
Tijdens de San-uitreiking werden ook 38 Accenten uitgereikt. N=5 en TBWANeboko waren de meest succesvolle bureaus, met elk vier Accenten. Onder de adverteerders scoorden Menzis en Heineken het hoogst, met ieder drie prijzen.

related partner content for mobile comes here

Op de foto het winnende TBWA-team. Foto: Frans Schellekens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in