Postbank adverteerder, TBWA bureau van het jaar
Nieuw onderdeel van de San-uitreiking, gisteravond gepresenteerd door Sjaak Bral in de Hilversumse Studio 21, was de Consistent Accent voor campagnes die minimaal drie seizoenen lopen. Centraal Beheer, alweer twintig jaar actief met ‘Even Apeldoorn bellen’, werd de eerste winnaar van deze prijs.
Overtuigend is Postbank door de vakjury, bestaande uit vertegenwoordigers van San, BVA, Adformatie en enkele externe deskundigen, verkozen tot Adverteerder van het Jaar. ‘De kracht van de Postbank is sterk visueel gecommuniceerd door bureau Leukwerkt Worldwide’, aldus de jury. Behalve voor de reguliere campagne was er ook waardering voor speciale initiatieven, zoals de succesvolle pinpasontwerpactie.
Ook TBWANeboko won overtuigend. Net als vorig jaar was het bureau de favoriet, maar ditmaal greep het niet naast de prijs. ‘Meer dan 2004 was 2005 hét jaar van TBWANeboko’, aldus de jury. Niet alleen creatief maar ook zakelijk beleefde het bureau een goed jaar. Het vertrek van ‘zware’ mensen werd bovendien goed gecompenseerd.
Tijdens de San-uitreiking werden ook 38 Accenten uitgereikt. N=5 en TBWANeboko waren de meest succesvolle bureaus, met elk vier Accenten. Onder de adverteerders scoorden Menzis en Heineken het hoogst, met ieder drie prijzen.
Op de foto het winnende TBWA-team. Foto: Frans Schellekens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid