Consument nog niet klaar voor mobiel sociaal netwerk
Op de pc is social networking inmiddels niet meer weg te denken, maar volgens analisten van de Yankee Group is een mobiele variant zeker niet vanzelfsprekend. Na een rondvraag onder toeleveranciers waarschuwen ze zelfs voor een social network-moeheid.
Symtonen: mensen tonen desinteresse, willen hun netwerk niet langer uitbreiden, zijn niet meer op zoek naar nieuwe informatie en willen de content ook niet meer lezen. Daarnaast proberen mensen het contact met bekenden in een andere vorm te gieten, evenals de manier waarop ze content tot zich nemen. Yankee Group meent dat deze trend geldt voor zowel online als mobiele omgevingen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuToch weerhoudt deze moeheid bedrijven er niet van om met nieuwe mobiele diensten te komen. Zo werkt mobiele provider Helio samen met MySpace aan een geintegreerde mobiele Myspace applicatie. Helio zet zwaar in op mobile social networking, het bedrijf beschouwt het als een ‘killer app’. Via de Myspace applicatie hebben netwerkleden mobiel toegang tot alle diensten van Mytspace, inclusief mail, profielen, weblogs en foto-albums.
Bedrijven gokken op de toekomst en hopen dat de moeheid van korte duur is. Dat denkt Yankee Group ook overigens. Het bureau voorspelt dat in de toekomst dat mobile social networking meer waarde zal krijgen dan social networking op de PC. De netwerken zullen dan worden uitgebreid met bijvoorbeeld location-based diensten, en uitgebreide betaal- en uitwisseldiensten tussen leden onderling.
Bron: Internetnews
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid