Overslaan en naar de inhoud gaan

Laurus is moe van prijzenoorlog

Laurus is moe van de aanhoudende prijsverlagingen bij Albert Heijn. Vrijdag kondigde de concurrent een nieuwe prijsverlaging aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Het is telkens dezelfde grammofoonplaat’, aldus een woordvoerder van Laurus. Volgens de zegsman gaat het inmiddels om centenwerk. Laurus reageert inmiddels volgens een standaardpatroon. Het bedrijf zegt dat de formules Edah en Konmar altijd al goedkoper zijn. Als de keten Super de Boer gemiddeld duurder wordt dan de Zaanse grootgrutter, verlaagt ook Super de Boer de prijzen.

related partner content for mobile comes here

’De getallen waarmee Albert Heijn prijzen verlaagt, zijn niet indrukwekkend. Iedereen is er inmiddels knap moe van", aldus de zegsman van Laurus. Volgens hem is het Albert Heijn alleen nog maar te doen om de publiciteit.

Een woordvoerster van Albert Heijn zei dat prijsverlagingen van enkele centen er wel toe doen. ‘Vijf cent is heel relevant als je het artikel elke dag koopt’, aldus de zegsvrouw. Zij wilde echter niet aangeven met hoeveel procent de duizend artikelen, waarvan circa drie kwart A-merken, gemiddeld goedkoper worden.

Laurus wijst op de verantwoordelijkheid van Albert Heijn voor de branche. ‘We verkopen met z'n allen nu al jaren zo'n vierhonderd producten zwaar onder de kostprijs (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in