Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwerwetse verkooptechnieken

Een kleine ergernis uit het dagelijks leven van ondergetekende.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee retailers op de NS-stations, en , lijken van (verkoop)tactiek te zijn veranderd.

related partner content for mobile comes here

Donderdagochtend besloot ik, nog niet helemaal wakker, op het Amsterdamse treinstation even snel een kopje koffie te kopen bij C'est du pain.

Een cappuccino! Lekker. Ik bestel de cappuccino en de jongen achter de balie zegt: 'Een kleine of een normale?'
Ik weet, er had een belletje moeten gaan rinkelen. 'Een gewone', zeg ik naïef en ik krijg prompt de grote cappuccino.

Nou ja zeg! Wat is dit nu voor nieuwerwetse verkooptechniek?
Ik voelde mij bedonderd. Als ik een grote wil, dan vraag ik toch om een grote?

C'est du pain heeft blijkbaar besloten, in navolging van Starbucks - waar je ook geen gewone koffie kunt bestellen (de maten beginnen vanaf 'Grande', er is geen 'Normal' te kiezen) - zijn koffiematen te upgraden. Een normale cappuccino is dus een kleine, de grote is 'normaal.'

Die maandag daarna besloot ik, nog steeds verontwaardigd, C'est du pain te boycotten en liep naar Kiosk. 'Een cappuccino, alsjeblieft', zei ik. En wat zegt de dame achter de balie: 'Een grote?' En voordat ik kan antwoorden, pakt ze de grote beker. 'Nee', een gewone!', roep ik nog net uit voordat ze het bekertje onder de koffiemachine zet.

Nou ja, ze vroeg het in ieder geval nog...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in