Overslaan en naar de inhoud gaan

TNS NIPO en TrendLight analyseren mediareputaties

TNS NIPO en TrendLight werken sinds kort nauw samen om de mediapositie van bedrijven, overheden, onderwerpen en personen in kaart te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om de mediareputatie oftewel mediapositie van organisaties, issues en personen goed in kaart te kunnen brengen, heeft TNS NIPO het onderdeel Media Intelligence aan haar onderzoeksaanbod toegevoegd. In dat kader is het bureau een partnership aangegaan met TrendLight Netherlands. Dit instituut voor onderzoek naar mediareputatie legt zich volledig toe op contentanalyse van media. Met behulp software analyseert TrendLight grote hoeveelheden kranten- en tijdschriftartikelen, websites, internetfora, weblogs en tv-programma's. Zo ontstaat een beeld van het mediakrachtenveld rondom organisaties, personen en issues.
Op het moment werken TrendLight en TNS NIPO samen aan het ontwikkelen van modellen die mediaonderzoek, tracking-onderzoek, belevingsonderzoek en contentanalyse aan elkaar koppelen. Met behulp van geavanceerde dashboards kunnen de ontwikkelingen in de media en de effecten daarvan op de meningsvorming van mensen continu worden gevolgd. Gekeken wordt naar zowel de kwantitatieve mediapositie (hoe vaak komt iets of iemand in het nieuws) als de kwalitatieve (hoe komt iets of iemand in het nieuws) mediapositie. Het onderzoek vindt plaats op nationaal en internationaal niveau via het wereldwijde netwerk van TNS, waartoe TNS NIPO behoort.

related partner content for mobile comes here

Door onderzoek te koppelen aan media-analyse kan een organisatie volgens TNS NIPO meteen zien of de communicatie-inspanningen de gewenste vruchten afwerpen. Daarbij kan met deze combinatie worden achterhaald wie die stakeholders en burgers zijn. Zo kan het onderzoek aanknopingspunten bieden om de beeldvorming via diezelfde media bij te stellen en de juiste doelgroepen te bereiken. Bedrijven en overheden kunnen volgens de onderzoekers zo tijdig tactische en strategische veranderingen in hun communicatieplannen aanbrengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in