Omzet Sanoma in Nederland daalt
Sanoma Magazines boekte over het eerste kwartaal een stijging van de totale omzet. In Nederland liep de omzet licht terug van 117,8 miljoen euro naar 116,7 miljoen, met name door druk op de advertentie-inkomsten en terugloop in de losse verkoop.
Volgens Het Financieele Dagblad behaalde Sanoma Magazines een omzet van 278 miljoen, een stijging van ruim 7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De operationele winst daalde juist met ruim 7 procent naar 23,5 miljoen euro.
De winstdaling is deels te wijten aan investeringen in Rusland, meldt financieel directeur Walter van der Schaaff. Vorig jaar maart kocht het Finse uitgeversconcern het Russische Independent Media van de Nederlander Derk Sauer.
'Voor 2006 verwachten we over de gehele linie een verdere omzetstijging, de winst blijft op hetzelfde niveau als vorig jaar', aldus Van der Schaaff. De verwachte omzetstijging moet volgens hem voornamelijk komen uit de nieuwe markten waaronder Rusland, Hongarije en Oekraïne.
Over de Nederlandse situatie wilde Van der Schaaff weinig kwijt. Wel zei hij dat de advertiemarkt op internet zich goed ontwikkelt. Sanoma in onder meer eigenaar van de zoekportalen Ilse en Startpagina.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid