Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie retailtrends

Er is weer een bleek streepje licht aan de horizon voor retailers. De economie trekt heel voorzichtig aan, al zal voor de Duitse retail…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

EHI (Eurohandelsinstitut) en BearingPoint (voorheen KPMG Consulting) hielden een enquête onder de 50 topretailers in het Duitstalig gebied. Daaruit kwamen drie retailtrends:

related partner content for mobile comes here

1. Innovatie als centrale aandrijver van groei
Innovatie wordt in toenemende mate ook voor warenhuizen en discounters de beslissende aandrijver van groei en succes. Dat wil zeggen: format, assortiment en processen benutten en uitbouwen om concurrentievoordeel te behalen. De ceo’s van de ondervraagde ondernemingen voorzien nog geen groei van het besteedbaar inkomen, gezien de stijgende energiekosten en de discussies over de stijging van de BTW in Duitsland. Als het consumentenklimaat niet direct verbeterd, moeten ondernemingen het dus hebben van hun uniciteit, vrij naar het motto: ‘be different, be relevant, be credible.’

2. De klant in het middelpunt
Er is nauwelijks een branche te bedenken waar de wensen, de behoeften en de koopkracht van de klant zo centraal staan als in de retail. Het verbeteren van de klanttevredenheid, het bewerkstelligen van klantenbinding en klantwaarde en een systematische klantfocus zijn dus belangrijke succesfactoren. Segmentering van de steeds ongrijpbaardere consument is daarbij een probleem. Er moet meer in life- en mindstyle gedacht worden.

3. Differentiëring
Hoewel de McDonaldisering en de Aldisering van de maatschappij een feit zijn, is er ook behoefte aan entertainment en genieten. Ook verleiding moet life- en mindstyle georiënteerd zijn. Dat betekent niet dat de beleveniseconomie van de jaren negentig nieuw leven moet worden ingeblazen, maar dat retailers zich bewust moeten zijn van het feit dat consumenten meerwaarde zoeken.
Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in